۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۲۷

استاندار آذربایجان‌غربی:

۲۳۰۲ شعبه اخذ رای میزبان حضور حماسی مردم خواهند بود

۲۳۰۲ شعبه اخذ رای میزبان حضور حماسی مردم خواهند بود

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای، میزبان حضور حماسی مردم آذربایجان‌غربی در انتخابات ۱۱ اسفند خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی در استان، افزود: در آذربایجان‌غربی یک هزار و ۴۴۱ شعبه ثابت و ۸۶۱ شعبه سیار و همچنین ۱ هزار و ۱۳۴ شعبه شهری و ۱ هزار و ۱۶۸ شعبه روستایی برای اخذ آرای مردم حتی در مناطق صعب‌العبور و دورافتاده آماده شده است.

وی همچنین با اشاره به احراز هویت الکترونیکی در تمامی شعب اخذ رأی استان، خاطرنشان کرد: تدابیر حداکثری و زیرساخت‌ها برای تأمین برق و اینترنت شعب اخذ رأی در آذربایجان‌غربی فراهم شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به آماده‌سازی ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان نیز اشاره کرد و افزود: هیئت‌های نظارت و ۲ هزار و ۶۱۰ بازرس، مسئولیت تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم را بر عهده داشته و برای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس و هر شهرستان آذربایجان‌غربی یک بازرس ویژه جهت پیگیری شکایات احتمالی مردم تعیین شده است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه صیانت از آرای مردم یک تکلیف قانونی و شرعی است، اضافه کرد: با همکاری و هم‌افزایی تمامی دست‌اندرکاران انتخابات و اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی آذربایجان‌غربی، طرح جامع امنیت برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل تدوین و اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۱۳ نفر واجد شرایط رأی دادن در آذربایجان‌غربی هستند، افزود: ۱۴۱ هزار و ۶۵ نفر نیز رأی اولی بوده و در راستای تسهیل روند انتخابات، رأی دهندگان می‌توانند با یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، گواهینامه یا گذرنامه معتبر در شعب حضور یافته و رأی دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خویش را سیاست کلان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد مردم‌سالاری دینی در جهان بوده و تمام ارکان کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه اداره کشور توسط خود مردم انجام می‌شود، افزود: مردم آذربایجان‌غربی همچون ادوار گذشته با حضور باشکوه خود در انتخابات، در کنار نظام اسلامی بوده و با همدلی اقوام و مذاهب مختلف، دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

وی در ادامه همبستگی و وحدت را از اولویت‌های کشور عنوان کرد و یادآور شد: ایران متشکل از اقوام و مذاهب مختلف بوده و به صورت قاطعانه با هرگونه اختلاف‌افکنی، رفتار واگرایانه و بازی در زمین دشمن، برخورد قانونی خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی به تائید صلاحیت ۳۸۵ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نیز اشاره کرد و افزود: با انصراف تعدادی از نامزدها، فردا ۲۸۵ کاندیدا در سطح استان از اقوام، مذاهب، سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت انتخاب اصلح، اظهار داشت: مردم در انتخابات به افرادی متدین، انقلابی، مردمی، متعهد، متخصص و خدمتگزاری صادق رأی دهند تا نماینده اصلح، دغدغه حل مشکلات مردم را داشته و مردمی بوده و مردمی بماند.

وی در ادامه اولویت اول استان را توسعه و پیشرفت معرفی کرد و افزود: جبران عقب‌افتادگی‌های آذربایجان‌غربی با تشکیل مجلسی قدرتمند در کنار دولت قوی میسر خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره برقراری عدالت تبلیغاتی در این دوره از انتخابات، بیان داشت: صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی ۱۰ شبکه تلویزیونی برای تبلیغات کاندیداها و مناظرات انتخاباتی اختصاص داده و در سطح استان نیز ۱۴۵ امکان تبلیغاتی، چون سالن‌های ورزشی، آمفی‌تئاترها و بیلبوردها به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار گرفت.

کد خبر 6041547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha