۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی:

۱۶۰ هزار تعرفه رای در خراسان جنوبی مصرف شد

۱۶۰ هزار تعرفه رای در خراسان جنوبی مصرف شد

بیرجند-رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: تا ساعت یک بعد از ظهر در استان ۱۶۰ هزار تعرفه رای مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالبی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی از همان ساعات اولیه شروع اخذ رأی با شور و هیچان خاصی در شعب حضور پیدا و در انتخابات مشارکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۱۵ درصد بیشتر از واجدین شرایط تعرفه در اختیار فرمانداری‌ها قرار دادیم و با توجه به توزیع تعرفه‌ها به نظر می‌رسد جایی تعرفه کم نیاید.

کمبود تعرفه نداریم

طالبی با اشاره به اینکه تا ساعت یک ظهر حدود ۱۶۰ هزار تعرفه در خراسان‌جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است، یادآور شد: تا این ساعت در هیچ نقطه خراسان‌جنوبی تا این لحظه کمبود تعرفه نداریم.

وی در زمینه وضعیت جوی و برودت هوا گفت: با توجه با بارش برف در روزهای گذشته از همه امکانات برای بازگشایی مسیرها و راه‌های مواصلاتی استفاده کردیم و تا دیشب همه راه‌ها باز شدند و در ساعت هشت صبح ۹۸ درصد شعب ما فعال بودند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مدارکی که در این دوره برای رأی گیری می‌تواند برای اخذ رأی ارائه شود شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه راهنمایی و رانندگی است که با در دست داشتن هر کدام از آنها اقدام به رأی گیری کرد.

طالبی با اشاره به اینکه انتخابات تا ساعت ۱۸ است ولی طبق قانون امکان تمدید آن تا سه ساعت توسط وزارت کشور وجود دارد، گفت: افرادی که توانایی خواندن و نوشتن ندارند بهتر است هنگام مراجعه به شعب اخذ رأی یک نفر امین را همراه خود داشته باشند تا نام نامزد مد نظرشان را بر تعرفه‌ها بنویسند.

یک نکته مهم

وی اظهار کرد: البته باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که شناسنامه‌های قدیمی دارند حتماً باید در هنگام رأی دادن کد ملی خود را نیز همراه داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به تدین و ولایتمداری مردم خراسان‌جنوبی پیش بینی ما بر این است که در استان ما مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یک مشارکت حداکثری باشد.

طالبی با تأکید بر اینکه خرابی دستگاه‌های احراز هویت را در شعب اخذ رأی خراسان‌جنوبی نداشته‌ایم، ادامه داد: در خراسان‌جنوبی ۶۰۸ هزار واجد شرایط رأی دادن وجود دارد و عوامل اجرایی نیز ۱۸ هزار نفر است.

کد خبر 6042396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha