۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۴۵

استاندار کرمانشاه:

فرآیند اخذ رای در دورترین نقاط استان کرمانشاه برگزار شد

فرآیند اخذ رای در دورترین نقاط استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب مردم کرمانشاه در انتخابات ۱۴۰۲،گفت:فرآیند اخذ رای در دورترین نقاط استان کرمانشاه هم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی با حضور در ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با آغاز فرایند انتخابات تاکنون روند انتخاباتی بسیار خوب پیش رفته و با وجود اینکه امکانات مختلفی برای قطعی برق و شبکه در نظر گرفته شده بود اما با پیگیری سازمان‌های مختلف پشتیبانی خوبی انجام شده و جریان ثابت و پایدار برق و شبکه وجود بر قرار شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای صبح امروز تاکنون روند رأی‌گیری در تمام شهرستان‌ها، نقاط شهری، روستایی، مرزی و همچنین صعب‌العبور به صورت تدریجی و پیوسته صورت گرفته است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در روند انتخابات وقایعی ناشی از ابهام‌ها سوالاتی از سوی نامزدها و طرفداران آن‌ها رخ می‌دهد که به منظور کنترل آنها بنا به منویات مقام معظم رهبری چهار رکن اساسی در انتخابات را برای سلامت در انتخابات دنبال کرده تا فضای انتخابات استان با آرامش بیشتری دنبال شود.

صحرایی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها رقابت با حساسیت بالایی دنبال می‌شود، گفت: در مجموعه انتخابات استان هیچ نکته آزاردهنده‌ای وجود نداشته و امید است تا زمان اتمام انتخابات مردم بتوانند در شرایط مناسب پای صندوق حاضر شوند.

وی تاکید کرد: صیانت از آرای مردم وظیفه مسئولان بوده و هیچ عدولی از سوی ضوابط قانونی نخواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۴۸۰ شکایت دریافت شده، اضافه کرد: با این حال این شکایات به معنای شکایت مستدل نبوده و از مجموع شکایات ارسال شده بیش از ۴۰۰ مورد استنادی نداشته و حدود ۸۰ مورد در مجموعه بازرسی در حال بررسی است.

صحرایی افزود: تا زمان حضور مردم پای صندوق‌های رأی مجریان و ناظرین هم پای صندوق‌ها حاضر خواهند بود و روند رأی‌گیری بدون توقف ادامه خواهد داشت و به منظور اینکه همکاران آموزش و پرورش بتوانند با آرامش بیشتری روند انتخابات را همراهی کنند تمام مدارس استان فردا در مقاطع مختلف صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام شد.

وی عنوان کرد: آمار اعلام شده از صندوق‌های شهرستان‌ها گمانه‌زنی بوده و هیچکدام از اخبار منتشر شده در فضای مجازی قابل استناد نیست و کسانی که بنای اخلال در روند انتخابات را داشته باشند دستگیر می‌شوند و تعداد دستگیر شدگان تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر بوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در هیچ‌یک از شعب با کمبود تعرفه مواجه نشده‌اند، بیان داشت: هر شعبه‌ای که به تعرفه نیاز داشته باشد در کمترین زمان ممکن مهیا و روند رأی‌گیری به دلیل کمبود متوقف نخواهد شد.

صحرایی همچنین به بهبود و بررسی خوب موقعیت صندوق‌ها در این دوره نسبت به دوره‌های قبل، متذکر شد: در مراکزی که تراکم جمعیتی بیشتر باشد صندوق‌ها راحت‌تر در دسترس قرار گیرد.

کد خبر 6043305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha