۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۷

سرهنگ شریفی:

سفرهای نوروزی المپیک سفرها است/ تایر زاپاس خودرو را بررسی کنید

سفرهای نوروزی المپیک سفرها است/ تایر زاپاس خودرو را بررسی کنید

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سفرهای نوروزی المپیک سفرها است، قبل از سفر حتما خودروی خود را کنترل کنید و باد تایر را نیز تنظیم و ببینید دارای آج مناسبی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص مناسب بودن لاستیک خودرو توضیح داد و گفت: وسیله نقلیه شما بر روی لاستیک در حال حرکت است و اگر آج لاستیک خودرو مناسب نباشد وسیله نقلیه در موقع ترمز گرفتن‌ها دچار آسیب می‌شود.

وی افزود: نکته مهمی که خیلی‌ها در مورد آن کوتاهی می‌کنند و این موضوع را رعایت نمی‌کنند، در خصوص تایر زاپاس ماشین است.

سرهنگ شریفی گفت: خیلی از اوقات مشاهده شده که لاستیک یک خودرو پنچر شده و راننده زاپاس را آورده و متوجه شده که زاپاس کم باد است. رانندگان حتماً زاپاس خودرو را بازدید کنند و اگر فرسوده است حتماً آن را تعویض و نسبت به باد لاستیک‌ها نیز حساس و آنها را مرتب بررسی کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: سفرهای نوروزی المپیک سفرهاست باید دقت داشته باشید که زاپاس مناسبی داشته باشید و باد تایر را نیز تنظیم و ببینید دارای آج مناسبی باشد.

وی ادامه داد: دقت داشته باشید که مثلث شبرنگ، جعبه کمک‌های اولیه، جلیقه شبرنگ و یک چراغ قوه دستی در هنگام نیز همراه داشته باشید. چرا که ممکن است با خانواده تردد داشته باشید و در تاریکی هوا مجبور به رانندگی شوید. هر وسیله‌ای که بتواند خودروی شما را در تاریکی هوا نمایان نماید می‌تواند در حفظ جان راننده و سرنشینان کمک بسزایی باشد.

کد خبر 6044462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha