۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۸

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان:

اظهارنظرهای کذب برخی نامزدهای زنجان موجب انحراف افکارعمومی می‌شود

اظهارنظرهای کذب برخی نامزدهای زنجان موجب انحراف افکارعمومی می‌شود

زنجان-رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان گفت: اظهار نظرهای کذب برخی نامزدهای زنجان موجب انحراف افکار عمومی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد محمدی با اشاره به تبصره یک ماده ۸۶ قانون انتخابات، افزود: نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری می‌توانند شکایات خود را به همراه مستندات تا ۱۷ اسفند در بستر سامانه داوطلب ارائه کنند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان با انتقاد از اظهار نظرهای کذب و بدون سند از ناحیه برخی از نامزدها و هواداران آنان که موجب انحراف اذهان افکار عمومی می‌شود، گفت: همه این عزیزان را دعوت می‌کنیم در چارچوب قانون حرکت کنند.

محمدی با بیان اینکه سامانه «مردم ناظر» همچنان فعال است و مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی مجریان و ناظران را به شورای نگهبان اطلاع دهند، تصریح کرد: از آنجا که بررسی صلاحیت‌ها تا امضای اعتبارنامه ادامه دارد، بنابراین اگر مردم موارد مستندی از تخلف نامزدها دارند در سامانه مردم ناظر اعلام کنند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان زنجان گفت: شورای نگهبان مرّ قانون را ملاک عمل در انتخابات قرار داده و در راستای دفاع از حق الناس و تحقق سلامت در انتخابات با تخلفات در همه سطوح و اقشار برخورد و پنج نفر از رؤسای ادارات که بی طرفی را در انتخابات نقض کرده بودند به مراجع ذیربط و آقای استاندار اعلام کرد.

وی ادامه داد: چهار نفر از متخلفان از پست مسئولیتی خود برکنار شدند و همچنین یکی از اعضای هیأت نظارت بخش که در انتخابات بی طرفی را نقض کرده بود از هیأت نظارت برکنار شد و به برخی نامزدها و ستادها برای رعایت قانون انتخابات تذکر دادیم.

محمدی با تقدیر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، از آن دسته از داوطلبانی که قانون و اخلاق انتخاباتی را رعایت کردند تشکر کرد.

کد خبر 6045320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      1 0
      اگر تقلب کنند و تبانی کنند مردم دیگر سرد میشوند و رای نمیدهند. مسولین باید تحمل نقد انتخابات را داشته باشند