۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۴۱

با هدف کمک به نیازمندان؛

جشن نیکوکاری در مدارس بهاباد برگزار شد

جشن نیکوکاری در مدارس بهاباد برگزار شد

یزد- جشن نیکوکاری با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند و بی ‌بضاعت در آستانه سال نو با در تمامی مدارس بهاباد و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه توسلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بهاباد، روز دوشنبه در این مراسم با بیان اینکه جشن احسان و نیکوکاری یکی از ویژگی‌های بزرگ و بارز پیامبران و ائمه بوده و در آیات زیادی هم به این امر اشاره شده تا در حد توان و وسع خود از مال و دارایی‌مان به نیازمندان کمک کنیم، اظهار کرد: جشن نیکوکاری فرصتی برای تقسیم محبت و شادی با همنوعان و مردم بی‌بضاعت است.

علیرضا تیموری با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری فرصت بسیار خوبی است تا در پایان سال خوبی‌ها و نیکی‌هایمان را با دیگران تقسیم کنیم و هر فردی در حد توانش هر کمکی که می تواند به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت انجام دهد، افزود: این فرهنگ و سنت حسنه را باید پاس بداریم و آن را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم کمک به نیازمندان اظهار کرد: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این مهم باید روز به روز در جامعه گسترش پیدا کند.

جشن نیکوکاری در مدارس بهاباد برگزار شد

حجت الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: کمک به نیکوکاران و حمایت از نیازمندان نباید معطوف به زمان خاصی باشد و همه باید در طول سال از همنوعان خود حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری فرصت بسیار خوبی است تا در پایان سال خوبی‌ها و نیکی‌ها یمان را با دیگران تقسیم کنیم و هر فردی در حد توانش هر کمکی که می‌تواند به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت انجام دهد، افزود: این فرهنگ و سنت حسنه را باید پاس بداریم و آن را در خود تقویت کنیم.

ابراهیمی بشکانی ادامه داد: اگر فرهنگ احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان در جامعه نهادینه شد، آنگاه خود ما هم دچار مشکل شدیم، احسان نیکوکاران شامل حال ما هم خواهد شد.

جشن نیکوکاری در مدارس بهاباد برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش بهاباد هم در این مراسم گفت: در اجرای این سنت حسنه و نیکو، آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه نظام تعلیم و تربیت نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

علیرضا قطب الدینی بیان کرد: جشن نیکوکاری امسال در اکثر واحدهای آموزشی با هدف جمع آوری کمک های نقدی دانش آموزان برای هم کلاسی های مستمند و بی بضاعت آنها و با رویکرد گسترش و ترویج فرهنگ انفاق و احسان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری، جمع‌آوری کمک‌های نقدی در کنار اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری مدنظر است، افزود: جشن نیکوکاری، تمرین انسان‌دوستی، فرهنگ همدلی، انفاق و ایثار است که باید دانش‌آموزان از همان ابتدای تحصیل در مدرسه فرا گیرند.

جشن نیکوکاری در مدارس بهاباد برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش بهاباد با بیان اینکه انفاق و کمک به نیازمندان در راه خدا همچون صدقات جاریه است که انسان را به مقام های والای الهی هدایت می کند، افزود: انفاق در راه خدواند و کمک به مستمندان در واقع کمک به خداوند متعال است و کمک به مستمندان را خداوند دریافت کرده و اجرش را مستقیماً به انفاق کننده می دهد.

در این مراسم شرکت کنندگان در جشن نیکوکاری کمک‌های خود را به صندوقهای مستقردرمراسم جشن نیکوکاری انداختند.

کد خبر 6046313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha