۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

۱۰ میلیارد تومان به بازسازی گلزار شهدای کردستان اختصاص یافت

۱۰ میلیارد تومان به بازسازی گلزار شهدای کردستان اختصاص یافت

سنندج_ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در سفر رییس جمهور به کردستان ۱۰ میلیارد تومان به بازسازی گلزار شهدتی استان کردستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شهسواری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۱۳۵۸ بنیاد شهید و امور ایثارگران تأسیس شد و رویکرد آن در اساسنامه و سیاست‌های ایثار و شهادت ابلاغ مقام معظم رهبری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به برکات سفر رئیس جمهور به کردستان گفت: در این حوزه اعتبار فعالیت‌هایی از جمله بازسازی گلزار شهدا به بار نشست.

شهسواری عنوان کرد: گلزار شهدا نماد ایثار و شهادت، نماد مقاومت و ایثارگری کردستان هستند و باید حفظ شوند.

وی به اعتبار اختصاص یافته به بازسازی گلزار شهدا پرداخت و تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان به بازسازی گلزار شهدا در سفر رئیس جمهور به کردستان اختصاص یافت.

تدوین کتاب «پیام شهدا» در کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: در حوزه ایثار چهره‌های برجسته ایثار پژوهشی به نام «پیام شهدا» تدوین شده که وصیت‌نامه تمام شهدا در آن آورده شده است.

شهسواری بیان کرد: کتاب مرجعی در حوزه مقاومت و ایثار مردم کردستان در حال تدوین است که از سوی مرکز پژوهشی کردستان شناسی و دانشگاه کردستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه در برابر خانواده شهدا مدیون هستیم، اعلام کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه همه نظام، ادارات و دستگاه‌ها باشد و فقط بنیاد شهید متولی این مقوله نیست.

اختصاص اعتبار به اشتغال خانواده شهدا از برکات سفر رئیس جمهور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار در حوزه اشتغال از دیگر برکات سفر رئیس جمهور است که به فارغ التحصیلان دارای مدارک دانشگاهی فرزندان و خانواده شهدا اختصاص می‌یابد.

شهسواری به برنامه‌های هفته شهدا پرداخت و گفت: برپایی ۳۰ میز خدمت برای رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا و سایر افراد جامعه در مصلاها و مساجد و مکان‌های مختلف سطح استان برپا می‌شود.

اجرای طرح ملی جهاد دیدار در کردستان

وی به اجرای طرح ملی جهاد دیدار پرداخت و عنوان کرد: براساس اجرای این طرح در هفته شهدا کل ادارات موظفند هر اداره‌ای از چند خانواده شهید دیدار و تجلیل‌هایی برای قدردانی از آنها داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اجرای رزمایش سلامت در قالب ویزیت رایگان خانواده شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه استان را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا برشمرد.

باتمانی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان کردستان نیز در این نشست اعلام کرد: دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر هستند و می‌توانند با تهیه کلیپ و در قالب‌های مختلف دیگر زمینه تحقق این مهم را فراهم آورند.

کد خبر 6046582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha