۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۹

سرپرست پلیس راه کرمانشاه خبر داد؛

غالب راه‌های کرمانشاه لغزنده است/مراقب مه‌گرفتگی باشید

غالب راه‌های کرمانشاه لغزنده است/مراقب مه‌گرفتگی باشید

کرمانشاه- سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از لغزندگی غالب راه‌های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: رانندگان مراقب مه‌گرفتگی در محورهای کوهستانی باشند.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استانکرمانشاه این بارش‌ها بیشتر به صورت باران بوده و در برخی از محورها به‌ویژه گردنه‌ها، بیدسرخ، خسروآباد، مله‌ماس، سرمیل و قلاجه در حدی بارش برف هم شاهد بودیم.

وی افزود:: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی از جاده‌های استان؛ همچون جوانرود به ثلاث باباجانی؛ بیستون به صحنه، کنگاور به اسدآباد، کمربندی غربی و کمربندی شرقی شاهد پدیده مه‌گرفتگی هم هستیم.

سرپرست پلیس‌راه استان کرمانشاه لغزندگی راه‌ها را به‌عنوان پدیده غالب حال حاضر در محورهای استان عنوان و تصریح کرد: در این شرایط از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنید و در صورت انجام حتماً الزامات ایمنی را رعایت کنید.

وی یکی از خطرات لغزندگی راه‌ها را سُرخوردن خودروها دانست و گفت: این موضوع بیشتر به علت سرعت غیرمجاز در پیچ‌ها به وجود می‌آید که کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: براثر این لغزندگی‌ها مطمئناً سرعت کاهش می‌یابد، لذا کاربران جاده‌ای باید زمان سفر خود را مدیریت کنند و از انتخاب تخلفات به خصوص تخلفات حادثه‌ساز خودداری کنند.

سرپرست پلیس‌راه استان کرمانشاه رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب و رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه جلو را در قالب سه عامل افزایش ایمنی سفر به کاربران جاده‌ای توصیه کرد.

کد خبر 6046587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha