۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

۳۶۱ هزار خانوار مرکزی مشمول دریافت کالا برگ طرح فجرانه شدند

۳۶۱ هزار خانوار مرکزی مشمول دریافت کالا برگ طرح فجرانه شدند

اراک- مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۳۶۱ هزار و ۱۴۵ خانوار این استان، مشمول دریافت کالا برگ الکترونیک طرح فجرانه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی ظهر سه شنبه در نشست ستاد استانی طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح، ۱۹۱ میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان، ۱۱ قلم کالای اساسی در بازه زمانی ۲۸ روزه مردم خریداری کردند که معادل ۸۴ درصد مشمولین است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیشترین فروش فجرانه قبل از ۲۲ بهمن ماه بود اما به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب توسط فروشگاه داران مبنی بر پایان اعتبار طرح تا ۲۲ بهمن ماه بود که موجب تشکیل صف در برخی فروشگاه‌ها شد و این در حالی است فرصت خرید برای مدت یک ماه پیش بینی شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح فجرانه در سه مرحله از ۱۷ بهمن تا ۱۶ اسفند آغاز و از ۱۷ اسفند تا ۱۶ فروردین و از ۱۷ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

امیدی با اشاره به اینکه دهک‌های اول تا هفتم مشمول این طرح می‌شوند، گفت: در استان مرکزی ۳۶۱ هزار و ۱۴۵ خانوار با جمعیتی معادل یک میلیون و ۷ هزار و ۳۳۴ نفر مشمول این طرح شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: پیش از اجرای طرح فجرانه، و در طرح فروش کالابرگ الکترونیک تنها ۱۵۰۰ فروشگاه مجهز به سوئیچ بودند که با آغاز این طرح شمار فروشگاه‌های مجهز شده به ۳ هزار و ۱۵۱ مورد افزایش یافت.

امیدی تاکید کرد: طرح فجرانه به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرتبط نیست و چنانچه خانوارها در بازه زمانی یک ماهه از زمان تأمین اعتبار خریدی انجام ندهند، اعتبار ماه مورد نظر آنها سوخت می‌شود.

کد خبر 6046959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha