۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳

در راستای دیپلماسی علمی؛

دانشگاه پیام نور عضو مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات شد

دانشگاه پیام نور عضو مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات شد

دانشگاه پیام نور عضو مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (International Education and Research Alliance, IERA) شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، پیمان آقائی سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی درخواست رسمی دانشگاه جهت عضویت در مجمع اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (International Education and Research Alliance, IERA) و همچنین پیرو مذاکرات رسمی رییس دانشگاه با اعضای این اتحاد موضوع پذیرش اولیه دانشگاه پیام نور مورد توافق اولیه قرار گرفت و لیکن تصمیم نهایی به بعد موکول شد.

وی تصریح کرد: با مکاتبه ای که جدیداً دریافت شده عضویت دانشگاه پیام نور در IERA به صورت رسمی مورد تایید قطعی قرار گرفته و نام دانشگاه پیام نور در سایت رسمی این اتحاد نیز نمایه شده است.

سرپرست مرکز امور بین الملل دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به فعالیت‌های بین المللی و جذب دانشجوی خارجی، ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی یک ضرورت است، لذا باید بر نقش تولید مقالات علمی توسط اعضای علمی، انجام پژوهش های بین‌المللی مشترک و عضویت در انجمن ها و اتحادیه های علمی بین المللی تاکید شود.

اتحاد بین المللی آموزش و تحقیقات (IERA) که مقر فعلی آن در بولزانوی ایتالیا است به همت برخی مسوولین فعلی و سابق دانشگاه های ارمنستان با مشارکت اعضا و دانشگاه هایی از کشورهای انگلستان، ایتالیا، ارمنستان، آلمان، فرانسه، آذربایجان، تاجیکستان، لیتوانی و اخیراً ایران، با هدف همکاری های آموزشی و تحقیقاتی میان اعضا تشکیل و به ارائه خدمات متقابل در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کنفرانس ها و همایش های مشترک و برگزاری تورها و بازدیدهای علمی می پردازد.

کد خبر 6046999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرهاديان IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      سلام يعني دانشگاه پيام نور در واقعه تبديل به مجتمع بين المللي و يك دانشگاه مجتمع علمي بين المللي شده است در تمام استان ها