۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

تغییر کاربری غیرکارشناسانه باغات در خرم‌آباد

تغییر کاربری غیرکارشناسانه باغات در خرم‌آباد

خرم‌آباد - معاون عمرانی استانداری لرستان دلیل ازبین‌رفتن باغات و سرسبزی خرم‌آباد را تغییر کاربری‌های غیرکارشناسانه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز سه‌شنبه در جشن ملی روز درختکاری با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون نهال در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در استان اجرا شده است، اظهار داشت: آذرماه سال جاری کلنگ کمربند سبز در خرم‌آباد زده شد که امیدواریم این طرح در کمترین زمان ممکن اجرا و نهایی شود.

وی افزود: این طرح بزرگ به نام شهدای گران‌قدر به‌ویژه شهدای غریب که در اسارت به شهادت رسیدند نام‌گذاری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دلیل ازبین‌رفتن باغات و سرسبزی خرم‌آباد را تغییر کاربری‌های غیرکارشناسانه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین کار مبارزه با این رویه قوانین خوبی از جمله کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

دالوند با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حتی یک متر از فضای سبز شهرهای استان تغییر کاربری نشده است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز دستورالعمل‌ها و ضوابط خوبی در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر شده است.

وی بر لزوم اجرای کمربند سبز در دیگر شهرهای استان و ایجاد فضای سبز در دهیاری‌های استان تأکید کرد و گفت: کاشت حدود ۲۰۰ هزار اصله نهال در حوزه دهیاری‌های استان اجرا می‌شود.

کد خبر 6047045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      الان اب قنات خشک شده میگم مجوز بدین لایروبی کنم شاید اب بیاد درختان خشک نشن.میگن بزار خشک بشه.هیچ اداره ای پاسخ گو نیس..