۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱

امام جمعه عالی‌شهر:

فرهنگ درختکاری را به فرزندان خود بیاموزیم

فرهنگ درختکاری را به فرزندان خود بیاموزیم

بوشهر- امام جمعه عالیشهر گفت: باید از کودکی فرزندان خود را با این کار بسیار مهم و ارزشمند درختکاری آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد بعد از ظهر سه شنبه در مراسم روز درختکاری در عالی‌شهر با اشاره به اهمیت کاشت درخت بیان داشت: هر انسانی که درختی بکارد چه آن درخت میوه و ثمر داشته باشد چه از سایه آن موجودات استفاده کنند تا زمانی که آن درخت زنده و پا برجا است حسنه و ثواب برای آن شخص می‌نویسند.

امام جمعه عالی‌شهر افزود: برنامه درخت کاری کار بسیار پسندیده‌ای است تا همه ما بتوانیم سهم خوبی در طراوت و شادابی محیط زیست داشته باشیم.

وی حضور خردسالان در این آئین را بسیار با ارزش و اهمیت دانست و افزود: ما باید از کودکی فرزندان را با این کار بسیار مهم و ارزشمند آشنا کنیم، برای اینکه درختان جان دارند و حیات و زندگی ما به همین درختان بستگی دارد.

امام جمعه عالیشهر در پایان پس از کاشت یک نهال، از مجموعه شهرداری شهر تقدیر کرد.

فرهنگ درختکاری را به فرزندان خود بیاموزیم

شهردار عالی‌شهر نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین در سخنانی با تأکید بر نقش فضای سبز بویژه درختان در زندگی بشر گفت: تلطیف هوا، تعادل دمای محیط، حفاظت از خاک و تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان، از سودمندی‌های فراوان درختان است.

حسین محمدی افزود: امید است که با تلاش در این جهت، همه شهروندان و مسؤولان حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنند که به یقین در سلامتی و طراوت همگانی و همچنین جذب گردشگران تأثیر زیادی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز در کنار کاشت نهال اهمیت بالایی دارد گفت: همه باید به سهم خود در توسعه سرانه فضای سبز شهرمان گام برداریم.

کد خبر 6047056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha