۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸

رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

تشکیل جامعه ایمانی وعده الهی است

تشکیل جامعه ایمانی وعده الهی است

قم-رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به فرموده قرآن جامعه اسلامی در راستای جریان تمدنی و علمی نباید خودباخته باشد و این وعده الهی است که روزگاری جامعه دینی شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی طهرانچی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره فرهنگی هنری امامت و مهدویت اظهار کرد: برگزاری جشنواره مهدویت در راستای تربیت انسان و جامعه منتظر است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به فرموده قرآن کریم جامعه اسلامی در راستای جریان تمدنی و علمی نباید خودباختگی باشد و این وعده الهی است که روزگاری جامعه دینی شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دانشگاه این ماموریت را دارد که جامعه آرمانی را برای آحاد جامعه تبیین کند و این رسالت دانشگاه است که از نظر علمی دانشجویان را باورمند سازد.

طهرانچی اضافه کرد: باورهای دانشجویان باید از منظر معارف دینی تقویت شود و نباید در چهارچوب تفکر غربی که دین را تحریف کردند نگاه کنیم.

وی ادامه داد: جامعه دینی با تحقق وعده های الهی محقق می شود و در این صورت امنیت در ابعاد مختلف در جامعه حکمفرما می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ایمان و علم موجب ایجاد باور در انسان می شود افزود: دانشگاه از جمله کنش‌گران عرصه تعلیم و تربیت است و این نهاد در راستای ایجاد تقویت باورها در بین دانشجویان نقش آفرین است.

وی افزود: برخی از مفاهیم که در جامعه ما دیده می شود ناشی از تعارض علم و دین است و در دانشگاه های غرب، آنان کاری به موضوعات دینی ندارند.

طهرانچی گفت: اصول اعتقادی، مسائل اخلاقی و علمی بسیار مهم است و در عرصه بینش و دانش را باید به موازات هم پیش ببریم.

کد خبر 6047536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha