۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خبر داد؛

گرامیداشت هفته «شهید» در فارس با اجرای ۵۰۰ رویداد انجام می‌شود

گرامیداشت هفته «شهید» در فارس با اجرای ۵۰۰ رویداد انجام می‌شود

شیراز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: حدود ۵۰۰ رویداد و برنامه با هدف تکریم مقام شهدا و بزرگداشت هفته شهید در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بیانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا گفت: ۲۲ اسفند مصادف با سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به نام روز شهید نامگذاری شده و در همین راستا از امروز ۱۶ اسفند تا ۲۲ اسفند حدود ۵۰۰ عنوان برنامه در استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت برپایی ۶۴ میز خدمت عمومی و معاضدت قضائی در استان و برپایی میز خدمت دائمی در محل نماز خانه بنیاد شهید فارس و دایر شدن میز خدمت بنیاد شهید در محل نماز جمعه سراسر استان فارس از جمبه برنامه‌های هفته شهید در استان فارس است.

وی افزود: تجلیل از خیرین ایثار و شهادت، برپایی همایش رابطین ایثارگری دستگاه‌ها، برگزاری یادواره روز شهید در مدارس شاهد متوسط دوم توسط دانش آموزان، برگزاری شب شعر انجمن شاعران در حافظیه، تجلیل از نویسندگان، شاعران و فعالین رسانه در حوزه ایثار و شهادت و اردوهای بانوان مونث از دیگر برنامه‌های هفته شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: برگزاری اردوی همسران شهدای فارس، تقدیر از منتخبین جایزه ملی ایثار، برگزاری پویش ملی کتابخوانی به صورت خانوادگی، برگزاری مسابقه عمومی دلنوشته‌ای به شهدا، اردوی جانبازان قطع عضو به همراه خانواده و برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع ایثار و شهادت از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

بیانی افزود: در روز ۲۲ اسفند زنگ شهید و میثاق با شهدا در مدارس فارس نواخته شده و رزمایش سلام شهید (دیدار با ۴ هزار نفر از خانواده شهدا) دیدار کارکنان بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان فارس و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری آئین عطر افشانی قبور مطهر شهدا، رونمایی از تصویر شهید از دیوارنگاره مرکزی شهدا، محفل انس با قرآن در گلزار شهداها همزمان با سراسر استان با عنوان اولین افطار با شهدا برگزار می‌شود.

وی د: پایان گفت: توزیع ۲ هزار بسته فرهنگی و مراسم رونمایی از برنامه راوی شو، تلاوت یک جز قرآن کریم به یاد شهدا در مساجد و حسینیه‌ها، تجلیل از خانواده شهدای کارمند ادارات، نوشت گرافی شهدا و مستندهای شهدای شاخص و کتب تازه منتشر شده از دیگر برنامه‌ها در هفته شهید است.

کد خبر 6048141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha