۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹

دروازه نجف جای بی‌حرمتی به مقدسات نیست؛

رقص پیاده‌نظام دشمن در سایه غفلت نابخشودنی مسئولین میراث فرهنگی!

رقص پیاده‌نظام دشمن در سایه غفلت نابخشودنی مسئولین میراث فرهنگی!

کرمانشاه- پخش کلیپ مبتذل در فضای مجازی که در حمام تاریخی حاج شهبازخان از آثار ملی ثبتی کرمانشاه تهیه شده نشان دهنده غفلت متولیان امر بوده و موجب ناراحتی مردم این شهر شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حمام حاج شهباز خان کلهر یکی از اماکن تاریخی شهر کرمانشاه است که در بافت سنتی این شهر قرار دارد؛ جایی که بازار سنتی کرمانشاه همراه با معابر، مساجد و خانه‌های متعدد قدیمی، جلوه‌ای از خاطرات را برای گردشگران زنده می‌کنند. این حمام که در میانه تاریکه‌بازار قرار گرفته و راوی فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان است؛ نام این اثر در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۰۴۹۵ به‌عنوان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

حمام حاج شهباز خان همان طور که از نامش مشخص است، توسط حاج شهباز خان در سال ۱۲۸۳ هجری شمسی ساخته شد. حاج شهباز خان پسر منوچهر خان بیگلربیگی، یکی از رجال سیاسی و اجتماعی دوره قاجار در زمان محمد علی میرزا دولتشاه در کرمانشاه بود که بناهای تاریخی با ارزشی در این شهر، از جمله مسجد حاج شهباز خان و حمام حاج شهباز خان کلهر را احداث کرد.

روز گذشته بعد از انتشار کلیپی ضبط شده در محیط داخلی این مجموعه تاریخی ابعاد گستره تری از ولنگاری مسئولین به نمایش گذاشته شد تا نشان دهد، دشمن با نفوذ از به دنبال به بازی گرفتن ارزش‌ها و هنجارها در جامعه امروز است.

پس از اتفاقات سال‌های گذشته در خصوص نفوذ پیاده نظام دشمن به مکان‌های تاریخی و هنجارشکنی و بی حرمتی به ارزش‌ها، عده‌ای با استفاده از نفوذ به حمام تاریخی کرمانشاه که قدمتی بیش از یک قرن دارد، ورود پیدا کرده و کلیپی با محتوای سخیف و مبتذل در این مکان ساخته‌اند.

آنچه که در نگاهی سطحی از ساخت چنین کلیپ‌هایی و اقداماتی این چنینی به چشم می‌آید تمسخر و به بازی گرفتن مقدسات و ارزش‌های دینی در قالب نفوذ فرهنگی است، اما اگر بیشتر به قضیه توجه کرد و با دقت بیشتری به بررسی مساله پرداخت، قطعاً نفوذ در لایه‌های گسترده‌تر در سایه ولنگاری فرهنگی دیده می‌شود.

رقص پیاده‌نظام دشمن در سایه غفلت نابخشودنی مسئولین میراث فرهنگی!

سوالی که برای مردم ایجاد می‌شود، سخت‌گیری متولیان برای تصویربرداری حتی گروه‌های تصویربرداری دارای مجوز از فضای داخلی آثار تاریخی است و اینکه چطور سازندگان این کلیپ‌ها که بعضاً فعالیت زیرزمینی دارند موفق به کسب مجوز برای برداشت چنین تصاویری شده‌اند؟

آنچه ضرورت آن به شدت احساس می‌شود، بررسی دقیق ماجرا است که چگونه هنجارشکنان با خیال راحت و آسوده در سینه ستبر ایران اسلامی به فرهنگ تاریخی این دیار که دروازه نجف و کربلا بوده و هست شبیه خون فرهنگی بزنند؟

ضرورت روشن شدن پشت پرده‌ی قبح زدایی و ترویج اباحه گری در کرمانشاه

حجت الاسلام محمد میرزایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار کلیپ مستهجن ضبط شده در یکی از آثار تاریخی کرمانشاه، اظهار کرد: قطعاً باید با مسببین ساخت این کلیپ برخورد شود.

وی افزود: مهم‌تر از برخورد با مباشرین و عاملین این ماجرا، پیدا کردن و برخورد شدید با پشت پرده‌ی این وقایع هست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: انتشار کلیپ‌های مشابه و اتفاقات اینچنینی می‌تواند نشان از یک برنامه‌ی قبح زدایی و ترویج اباحه گری باشد.

رقص پیاده‌نظام دشمن در سایه غفلت نابخشودنی مسئولین میراث فرهنگی!

پس از پیگیری‌های خبرنگار مهر در خصوص روشن شدن ابعاد این اتفاق تلخ، روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه طی بیانیه‌ای به شکایت از متخلفین ساخت کلیپ حمام حاج شهبازخان اشاره و در ادامه از برخورد قضائی با مسببین این اتفاق خبر داد.

از متخلفین حمام حاج شهبازخان شکایت شده و برخورد قضائی انجام می‌شود

پیرو انتشار تصاویری از یک کلیپ هنجارشکنانه در یکی از بناهای تاریخی استان کرمانشاه بیانیه‌ای به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی مردم شهیدپرور، مؤمن و انقلابی کرمانشاه صادر می‌شود:

بسمه تعالی

«پیرو انتشار تصاویری مغایر با ارزش‌های اسلامی و فرهنگی که در یکی از بناهای تاریخی واگذار شده به بخش خصوصی ضمن محکومیت جدی این گونه رفتارهای هنجارشکنانه به اطلاع جامعه شهید پرور و انقلابی و مردم فهیم کرمانشاه می‌رساند، کلیپ مذکور متأسفانه در غفلت مسئولین مجموعه در چند ماه گذشته ضبط شده است که این اداره‌کل در بدو امر با اطلاع یافتن از این اتفاق ضمن ارجاع موضوع به نهادها و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان، انجام پیگیری‌های قضائی از طریق واحد حقوقی اداره‌کل شکایت لازم را در دست اقدام قرار داده و برای برخورد جدی با عوامل این اقدام روند قضائی پرونده در دست بررسی است.

لازم به ذکر است، مجموعه حمام حاج شهباز خان از بناهای تاریخی در اختیار صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی کشور می‌باشد که بهره‌برداری و مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.»

رقص پیاده‌نظام دشمن در سایه غفلت نابخشودنی مسئولین میراث فرهنگی!

اما سوالی که پس از صدور این بیانیه در نظر مخاطبان برجسته خواهد شد، این است که صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی کشور زیر مجموعه کدام دستگاه در کشور است که اینگونه میراث فرهنگی تقصیر را گردن او انداخته است؟ و یا دستگاه‌های امنیتی چطور ماه‌ها است که از این فاجعه فرهنگی مطلع هستند اما جلوی انتشار این کلیپ سراسر مبتذل را نگرفته‌اند؟ و چگونه است که ماه‌ها از شکایت میراث فرهنگی می‌گذرد و هیچ نتیجه قضائی برای این شکایت به ثبت نرسیده است؟

همه اینها ابهاماتی است که در بیانیه میراث فرهنگی استان کرمانشاه وجود دارد و برای روشن شدن افکار عمومی لازم است به آن پرداخته شود.

خبرگزاری مهر بنا بر رسالت دینی، انقلابی و تکلیفی خود پیگیری تا مشخص شدن همه زوایا و برخورد قاطع دستگاه قضائی با مسببین این اتفاق ناگوار در این مکان تاریخی را ادامه می‌دهد و به‌زودی نتیجه این پیگیری‌ها را رسانه‌ای می‌کند.

کد خبر 6048644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      50 12
      لباسهای کاملا ایرانی و پوشیده دارند
    • هموطن IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      30 6
      اگر جریحه دار شدن احساسات قاطبه ی مردم مد نظر است باید نظر سنجی عمومی شود .ولی اگر قلیل افراد متنفذوذی نفع ناراحت شده اند امری هست علی حده .
    • رضا GB ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      15 26
      باید وزیر میراث فرهنگی جواب دهد چون گویا ایشون هم از این حرکت‌ها بدش نمیاید
      • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        22 9
        ای کیو مگه این حرکت بد بوده است خیلیم عالی
    • نا شناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      44 12
      نظر خودتان را به مردم تسری ندهید مردم با شادی مشکل ندارند
    • داوود AE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      47 10
      والا ما مردم کرمانشاه مشکلی با شادی کردن نداریم،اگه نظرسنجی بذارین متوجه میشین که یالای 90 درصد مردم با من هم نظرن،پس الکی از طرف ما حرف نزنین لطفاً
    • زلزال IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      11 35
      سبک و فرهنگ غربی فقط ابتذاله... یعنی انسان رو در حد یه حیوون پایین میاره
    • AE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      7 15
      برای چی اتفاق افتاده که حالا برخورد بشه
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      11 5
      خوبه دست میراث فرهنگی درد نکنه دیگه غمی نداریم
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      8 3
      سلام واقعا اینکه میراث فرهنگی کرمانشاه گفته شکایت از مسببین و متخلفین موضوع کلیپ مبتذل در آثار تاریخی کرده مضحک است چرا که متولی آثار تاریخی خود میراث فرهنگی است لذا دادستان دادگاه کرمانشاه بعنوان مدعی‌العموم میبایست مدعی میراث فرهنگی شود .ودوما اینکه آقای ضرغامی میبایست جوابگو چنین اوضاع شود
    • حجت حسنزاده IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      43 9
      اینجا ماجرا برعکس گفته شده این کلیپ دقیقا فرهنگ غنی و اصیل کرمانشاه رو نشان میده و هرکس که کلیپ رو دیده میدونه کلیپ رقص و اهنگ اصیل کردی ایرانی هست و اتفاقا مردم کرمانشاه بسیار شاد شدن ضمنا هیچ کرمانشاهی توی ایران قبول نداره که دروازه شهرهای عراقی کرمانشاه است اصلا فرهنگ کرمانشاه با عراق بیگانه هست
      • موسوی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        20 37
        کسی با فرهنگ غنی واصیل کاری نداره ، حرف از بی ناموسی و هرزگی عده ای مثل تو هست که تا حرف دین و حیا شد فرهنگ و تمدن غنی از کثافتکاری رو ، بهانه می‌کنید
      • سیما IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        20 18
        کرمانشاهی انقدر غیرت و ایمان داره که دروازه و زندگی خودش رو به نجف حضرت علی وصل کنه و برای اِرادت نام نجف اشرف رو بر دروازه ی خودش بذاره ، این فقط دشمنان مؤمنان هستن که از نام یه دروازه بخاطر خدا و دین خدا می‌ترسند
    • مهران IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      خدا ریشه این بی حجابا و یاقی هارو خشک کنه
      • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
        41 19
        عزاداری یا سرود برای خودتون بود مشکل نداشت اما شادی مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      • زیبا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        16 29
        عزاداری و سرود ، ربطی به بی غیرتی ، بی دینی و ولنگاری و هرزگی نداره
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      12 3
      تکذیب می کنم دروغە بهترین جامعە داریم
    • فری IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      39 14
      اتفاق تلخ چیه باز. یه رقص محلی کرمانج انجام دادن. خیلی گندش نکنین. نازشم مردم خیلی کیف هم کردن
      • شیدا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        8 20
        رقص محلی کرمانج ، چه ربطی به نمایش اندام و رقص فواحش بی دین داره
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      21 26
      هزاران بار تاسف‌بار هست عدم رسیدگی به مفسدان اجتماعی فرهنگی
    • شترمرغ IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      12 30
      تورا به خدا پیگیری کنید این موضوع حجاب یکی از اصلیترین دغدغه های مردم انقلابی شهیدپرور و همیشه در صحنه است با حل مسئله حجاب و عفاف خودبخود بقیه مشکلات حل و نور ایمان در دل امت اسلام روشنتر از همیشه خواهدشد تمام دنیا چشمشان به حجاب و عفاف ماست
      • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        14 9
        تمام دنیا چشمشان به حجاب و عفاف ماست؟ تمام دنیا چیکار به ما داره. تنها موضوع مطرح در ایران مسئله حجابه ک میگی با حل اون مشکلاتمون برطرف میشه؟😐 واقعا که مردم خنده داری هستیم
      • مژده IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        12 9
        وقتی بی حجابی باشه یعنی بی‌دینی به اوج میرسه ،، یعنی حرام زادگی و لقمه حرام عادت مسلمانها میشه، و مسلمان حرام کار ، هر دزدی و اختلاس و گرانفروشی و شیطان پرستی میکنه ، یعنی چیزی که الان وجود داره ، که باید تمام ایم موارد از ریشه قطع بشه ...عقل خیلی ها به این چیزا نمیرسه برای همین ، براشون عجیب
    • حمید رضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      22 9
      اگه مردم تو حمام باستانی هم نتونند شادی کنند درش رو گل بگیرید کدوم کلیپ ؟ هوچی گری میکنید همه جا ،
      • شیرین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        10 11
        خجالت بکش ، هرزگی و ولنگاری و بی دینی ، چه ربطی به شادی در حمام و مسجد و بنای تاریخی داره؟ بهتره درِ بی دینی و ولنگاری ، در این کشور گل ، گرفته بشه
    • احسن US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      30 9
      عزیزم‌شما‌ناراحت ‌نباشین‌مردم‌‌ناراحت ‌نیستن ناراحتی‌مردم‌از‌وضع‌معیشتشون‌هسن‌‌شما‌جای‌نارحتی‌هارا‌عوض‌نکنین‌منت‌سر‌مردم‌میگذارین دمتون‌گرم
      • حقیقت IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        11 21
        عزیزم اینجا آمریکا نیس که شما از ولنگاری و بدن نمایی زنها خوشحال بشین .. مردم با ولنگاری و هرزگی ، وضع معیشت شون ، عوض نمیشه .. شما در آمریکا ، به ولنگاری تون ادامه بدید و کاری به غیرت و دین ایرانیها نداشته باشین ..‌ ممنون
    • رسول IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      باز از زبان مردم حرف زدید ،؟؟؟
      • مهناز IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        9 28
        نه از رفتار هرزه های بی دین حرف میزنن
      • فریبا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        7 24
        شما عده ی بی دین و هرزه ی ولنگار ، مردم نیستید
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      29 25
      آقا ما اسلام و مسلمانی را نخواهیم کیا باید ببینیم
      • سپیده IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        13 22
        تشریف ببرید جایی که بی دین و ..... هستند
      • بی نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
        1 2
        معلوم میشه منافقی.مثل بقیه.که شادی رو توی هرزگی و رقص و هزارجور کوفت و زهرمار میبینی.و هنوز نمیفهمی که بهترین دین اسلامه.چون نرفتی تحقیق کنی ببینی چیه
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      24 6
      اگر وقت کردید وسط مبارزه با دختر بچه ها یک مفسد اقتصادی هم تذکر بدید
      • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        8 4
        والا ما به سن و سال ۷ ، ۸ ساله میگیم بچه !! از کی تا حالا تمام مردم ایران شدن پسر بچه و دختر بچه 🤣🤣🤣🤣 اینا که ۳۰ ساله میان
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      23 14
      مگه شادی مردم اشکال داره شما مشکل دارید چرا ‌ای مردم را وسط میارین
      • ایران IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        13 20
        ما مردم مسلمان ایران ، به اندازه ی خیلی زیاد شاد هستیم نیازی به رقص .... در مساجد و بناهای تاریخی ، برای ....... نداریم
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      10 12
      بهترین راه جلوگیری از این موارد ایجاد اشتغال و مشغول کردن جوانان به کار و تلاش جهت پیشرفت کشور هست تا در گیر این کارهای بی ارزش نشن
      • ناشناس IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        10 16
        ما بیکار هستیم نه هرزگی میکنیم نه ناموس مون رو جلوی مردها نیمه لخت میندازیم
    • هادی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      7 2
      عزیز حمام کجاست مسجده،یه تحقیقی بکن بعد همینطوری بنویسید😐😐😐
      • نورا IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        6 15
        حمام و مسجد و بازار و خیابون و جامعه نداره ،، باید ریشه این هرزگی در جامعه ی اسلامی از بین بره تا مردم دنیا بدونن که اسلام واقعی، مثل بقیه کشورها، این کثافتکاریها نیست
    • ایرانی بدبخت IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      21 5
      وای خدا چه شده گفتم چرا همش سکه و طلا داره گران میشه بخاطر این کلیپ بوده
      • خوشبخت IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        7 16
        وای عزیزم. گرانی سکه و طلا برای مافیای جنگهای دنیا و بی دین هاست ..هرزگی و ولنگاری هم از خصوصیات بی دین هاست..
    • R.r IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      23 24
      خدا لعنت کنه این زنان بی حیا و پدر ومادرشون رو که بچه عمل آوردن .بی حیا و بی عفت خدا لعنتشون کنه.
    • گلی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      16 6
      من که ندیدم ،اینجا خبرشو خوندم ،از مردم هم نشنیدم کسی ناراحت باشه یا اصلاخبر داشته باشه ،طفلک مردم حتما تو خودشون میریزن.
      • ناهید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        5 12
        نترس ما مردم ، خوشحالیم که حداقل یکی غیرت داره که این بی دین های هرزه رو رُسوا کُنه و برای نابودیشون دعا میکنیم
    • ارشیا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 4
      یاغی رو اینگونه می نویسند نه بصورت یاقی، اول تمرین املا بکنید بهد بنویسید
    • ناشناس IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      8 3
      مسجد مگه مکان توریستیه ؟!!!! سازندش فکر می کرد مردم میان برای عبادت نه برای سیاحت
      • فروغی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        4 3
        در زمان ظهور مهدی موعود ، مساجد ، بجای عبادت مؤمنان، مکانی برای ، هرزگی فواحش می‌شود
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      15 17
      چقد گستاخ شدن اینا🙄🙄🙄 برخورد نکنید پرروتررر هم خواهند شد و حس قهرمان بودن هم میکنن، میگن نهایت ۲،۳ تومن جریمه میشیم که از اونور میرسونن هزار برابرشو!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      14 20
      پس کی قراره برخوردی کنید که این سواستفاده گران برای دیده شدنه مفتی خودشونو جمع کنن؟ خیلی گستاخ شدن، بخاطر برخورد ناکافی هست قطعا
    • حمید IL ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      13 6
      درسته که رفتا ر خوبی نبوده ولی چرا مسئولین دنبال پشت پرده اختلاسها در کشور و چای دبش و کوروش کمپانی و ... آنهم به سرعت برق و باد. نمیگردن؟؟؟؟!!!
      • مرجان IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        4 1
        اگه نگرفتن پس الان هم باید به کارسون ادامه میدادن .. کمی عقل و تفکر هم بد نیست
    • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      15 6
      با لباس کوردی رقص کوردی چه مشکلی داره واقعا دارید فرهنگ کوردی را زیر سوال میبرید خبرنگار و سردبیر مهر خواهشاً از زبان مردم سخن نگوید
      • ایرانی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        7 7
        ما کوردها. غیرت داریم و ناموس مون رو برای غریبه ها سرخ و سبز نمی‌کنیم تا بدن نمایی کنن
    • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      14 6
      بابا دست ازاین بازیها بردارید.هنجارشکنی ؟؟؟ مردم کرمانشاه ناراحت شدند؟؟؟ نخیر .
      • سحر IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        5 10
        مطمعناً. هرزه ها و فواحش و بی دین ها ی کرمانشاه و ایران خوشحال شدند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 2
      کار از زمانی که اینستاگرام بدون فیلتر پر از تصاویر و کلیپ های نیمه عریان خانم هایی که در ایران زندگی می کردن نه بلکه از زمانی که ویدئو کلوپ به بهانه اینکه مردم اگر فیلم سانسور شده در دسترسشان باشد دنبال فیلم غیر سانسوری نمی روند نه جانم اصلا دنبال همونی بودند و هستند که سانسور شده بود
      • مونا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        1 4
        فرض کن ، تمام دنیا اومدن،و بی دینی کردن ، مومن واقعی ، باید بتونه باهاشون مبارزه کنه ، و نابودشون کنه ،نه مثل الان که ازشون حمایت و الگو برداری کنه،
    • Mw AE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      51 33
      شادی کردن جرم نیست خوبه که مردم شاد باشند
      • نرگس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        4 5
        شادی کردن توسط نمایش دادنِ ناموس ، خوبه که بفهمی بی غیرتی و بی دینیه
    • فرشاد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      5 4
      سلام بازم دشمن چقدر بدبخت شدیم که دشمن تو حمام و سرویس بهداشتی هامونم نفوذ کرده خدا ریشه کن کنه این دشمن و که نمیزاره مردم راحت زندگی کنن
      • سعیده IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        4 2
        دقیقاً ، دشمن داخلی و خارجی ، در مدارس و دانشگاه‌ها، توالت ها ، حمام ها , مکان های تاریخی ، مساجد ، تکایا ، و در تار و پود نظام مملکت نفوذ می‌کند
    • سعید متین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      11 0
      سلام علیکم جای تعجب است که چرا بخاطر هدر رفتن منابع مالی و بیت المال به شیوه های عمدی مختلف که بارها وبارها در اسلام و نهج البلاغه تذکر داده شده که باب فسادها میشود بیانیه صادر و برخورد نمیشود. لطفا این بازی ها رو بخاطر خدا تمام کنید
    • وحید IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      52 61
      درود خسته نباشید آقا مگه شادی کردن هم جرمه
      • ندا IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        2 10
        در ایام شعبانیه مردم ایران بسیار شادی کردن ، ولی هرزگی و نیمه لختی و رقص و اَدا اَطفار در نیاوردن ،،
    • رضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      14 3
      کدام مردم شاکی هستن؟؟؟!!!من به عنوان یک کرمانشاهی باهرکسی که صحبت میکنم برداشت بد و زشتی از این قضیه ندارند.لباسهای پوشیده و رقص و موزیک محلی.والله بالله مردم نیاز دارند به یه خرده شادی کردن.همه چیز رو از مردم سلب کردین .
      • کرمانشاهی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        5 9
        والله و بالله توی کمرت بزنه ، من به عنوان یه کرمانشاهی بدون بی غیرتی و بی دینی ،و ولنگاری ناموسم ، زندگی شادی دارم .
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      4 2
      اینا پیاده نظام دشمن نبودند دفع حداکثری و جذب حداقلی و بر خورد نادرست و خارج از دستورات رحمانی اسلام و عملکرد بد در زمینه اقتصادی واجتماعی و فرهنگی ...... کار را به اینجا رسونده و البته باز هم اشتباهات داره تکرار میشه . اللهم عجل لوایک الفرج
    • سارا IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      6 13
      آنقدر این کثافتها رو شلاق بزنید
    • سجاد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 0
      باید بگم در نبود سیمایی استانی نا موفق باید فرهنگ به جاهای میره که نباید بره فرهنگ جامعه رو شبکه اونای تعیین می کنه وقتی شبکه استانی فقط و فقط شده محل پخش اهنگ های فارسی و محل ترویج فرهنگ بومی اسلامی نیست همین میشه شبکه محلی باید حافظ رسوم محلی باشه حدود تعین کنه یعنی معرف سبک موسیقی بومی و محلی با
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      9 4
      یه سوال چرا تو یک هفته قبل از انتخابات همه غافل بودن تازه علاوه بر بی حجابی حرکات موزون هم داشت و حالا که کار تموم شده دوباره برگشین به حالت قبل بابا بس کنین این همه انرژی که روی این مسئله گذاشتین اگه یک کم رو مسائل اقتصادی میذاشتین این موضوع هم حل بود یه نگاه به ۳۰ سال پیش بندازین مگه مثل الان بود
      • یاسمن IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        4 6
        این طبیعیه !!خُب چون همه ی نگاه‌ها و تلاش ها برای کاندیدهای مجلس بود .و بقیه موضوع ها اهمیت شون کمتر میشد... شما بهتره بس کنید یکسال به دشمنان ایران ، ثابت کردید که چقدر به هرزه های بی دینِ ایرانی امیدوار باشند تا به ایران ضربه بزنند ،برای حل مشکل اقتصاد نیازی به هرزگی و ولنگاری نیست
    • ن IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      3 8
      مسئولین این مکان و دست اندر کاران این کثافتکاری همه باید بر کنار. و توبیخ شوند
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      9 4
      حق انتخاب داریم یکی با عزاداری یکی با شادی پس زور نیگیم به هم
      • الهه IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        3 8
        چه شادی ، چه عزاداری ، چه روزمرِگی ..‌‌ در نظامی که اسلام قرار دارد ، رفتار بی دینی و غرب زدگی باید برچیده شده و با مُسببینش، برخورد قاطع شود
    • عادل IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      7 2
      چه ربطی داره چرا میخوان هر چیزی که به هم ربط نداره را به هم ربط بدین میخوان اصالت مردم ازشون بگیرید،نه شما نه هیچ کس نمیتونه از مردم اصالت وشادی بگیره
      • سوده IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        4 6
        اصالت و شادی مردم در بی غیرتی ، بی دینی، ولنگاری و هرزگی فواحش نیست
    • یوسف IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      9 2
      هیچ تکلیف دینی ندارید تکلیفتون تامین منابع و اقتصاد برای مردمه...نمیخایم بریم بهشت
      • الهام IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
        3 9
        خنده ات نگرفت از این نظرت ؟؟تکلیف دین در جامعه ی اسلامی نابود کردن هرزه ها و فواحش و دشمنان دین خداست .. بی دین ها که نابود بشَن منابع و اقتصاد هم به مردم مسلمان ایران میرسه .. پس نمیخایم باعث نابودی مردم مومن بشید .. برید به جهنم
    • بهمن IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 4
      درود بر مردم با شرف کرمانشاه و با غیرت باید با هرزگی میارزه کرد اینها کار دشمن است می‌خواهد زمین سازی برای بی بندوباری کند ما وقتی میایم اربعین برویم کربلا آنقدر مردم کرمانشاه به زائرین احترام می‌گذارند که ما دستشان را هم می‌بوسیم شرمنده شان می‌شویم اجرشان با امام حسین (ع)
    • دانا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      8 2
      ببینید اینای که با اسم خانم زیبا ندا الهام نظر دادن یک یا دو نفرن و مذکر هم هستن و دارن نظر میدن حرف میزنن. در ضمن این رقص کوردی کرمانشاه مردم در عروسی و جشن ها انجام میدن
      • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
        8 1
        دقیقا مشخصه فقط یه نفره داره جواب میده یه کلمه هم یاد گرفته هی میگه ولنگاری ولنگاری خخخخخ
    • غیرت ایرانی جهادی اسلامی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      0 10
      خیلی سریع و فوری رسیدگی شود و حمام مذکور پلمپ شده و تمامی مقصرین از وزیر میراث تا رئیس میراث کرمانشاه و هماهنگ کننده ها گرفته تا رقاصه های فریب خورده بازداشت و ب اشد مجازات محکوم شوند...
      • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
        0 0
        فوری انقلابی چشم
    • سجاد NL ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      5 2
      چرا با شادی مردم مشکل دارید؟! ... بابا چرا همتون دارید دست به دست هم میدید مردم رو نفرت زده از دین و مذهب کنید.. شادی و رقص چ مشکلی داره که همه مملکت رو ول کردید و چسبیدید به همین شادی نصف و نیمه مردم بیچاره ایران. بابا مردم گناه دارن بخدا
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      5 1
      ای وای خاک برسرم بازم هنجارشکنی........😄
    • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      2 6
      سلام برخوردکنیدباهنجارشکنان،اینجاایران کشورامام زمانه
    • امیر IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 2
      جوری برخورد کنید ک دیگه تکرار نشه. این چه جور برخوردی هست که هر روز ۴ تا هرزه یه جا جمع میشن و یه هرزگی جدید میکنند؟ بعد هم شما میگید برخورد میکنیم!
    • حقگو IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      5 1
      کجای کارشون هنجارشکنیه.خدا لعنتتون کنه ک از هر چیزی آتو درست می‌کنید.
    • مینا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      2 2
      خدا لعنتتون کنه بی حیا ها.یه آدم با خانواده هیچ وقت همچین غلطی نمیکنه.
    • علی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 2
      اصلا این حمام رو با خاک یکسان کنید که دیگه یه چنین اتفاقی رخ ندهد
    • ی..ش IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      2 0
      اکثریت قریب باتفاق مردم خواهان برخورد بامفسدی اقتصادی واختلاسگران وگرانی هستند پسرچرا برخورد نمیکنند وحتی خوددولت گرانی وگرانفروشی را به همین اکثریت تحمیل میکند؟
    • مرتضی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      بکجا داریم میریم وقتیکه قانونی توی کشور وجود نداشته باشه وقتیکه دختران بی حجاب زیاد میشن نتیجه میشه همین.. چنتا از نمایندگان مجلس با بی حجابی که موافقن واسه چی برکنارشون نمیکنن تا این اومها که زیر دست هستن بترسن..
    • لبلار IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      فاتحه این مقدسات رو باید خوند
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      بله
    • RO ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      0 0
      ما که لذت می بریم شاد میشویم،ربطی به اعتقادات هم ندارد،شما که تحمل دیدن ندارید ،چشمهاتون شستشو دهید