۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

ایجاد سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی

ایجاد سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با همکاری بانک‌های عامل در سطح خراسان جنوبی سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی طی سال جاری ایجاد کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در سرلوحه کار فعالیت‌های کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در سرلوحه کار قرار دارد که با توجه به نیازهای مددجویان در این زمینه برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: در بهمن ماه سال جاری جشن خودکفایی و توانمندسازی دوهزار و ۱۳۶ نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی که به درآمد ثابت رسیده بودند را برگزار کردیم.

عرب ادامه داد: با همکاری بانک‌های عامل در سطح خراسان جنوبی سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی طی سال جاری ایجاد کردیم که این مهم بدون همکاری دستگاه‌های مختلف چون فنی و حرفه‌ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری محقق نمی‌شد.

۲۰ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی تحت پوشش کمیته امداد

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: در مجموعه کمیته امداد خراسان جنوبی نزدیک به ۲۰ هزار دانش‌آموز و قریب به هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو داریم که از این بزرگواران تا مقاطع بالای تحصیل حمایت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سنوات گذشته ۸۰ نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در رشته‌های پزشکی پذیرفته شدند و همچنین ۱۲۰ نفر نیز در رشته‌های دبیری در آموزش و پرورش پذیرفته شدند.

عرب اظهار کرد: با همکاری خیرین تعداد زیادی از مددجویان تحت پوشش را به عتبات، مشهد مقدس و قم اعزام کردیم.

وی در زمینه حمایت از مددجویان در حوزه مسکن بیان کرد: از اول سال تاکنون نزدیک به دو هزار مسکن را برای مددجویان احداث و تعمیر کردیم که بار روانی زیادی را از دوش این خانواده‌ها برداشته شد و در عید سعید فطر نیز هزار و ۵۰۰ واحد به خانواده‌های تحت پوشش در خراسان جنوبی واگذار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: طبق آخرین گزارش تا امروز هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه بین دختران تحت پوشش در راستای ازدواج آسان توزیع شده است که شامل پنج قلم کالای اساسی تولید داخل می‌شود.

عرب با بیان اینکه هیچ زوج جوان در نوبت دریافت جهیزیه در کمیته امداد خراسان جنوبی نداریم، یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی است که به این بزرگواران خدمت ارائه می‌کنیم.

پرداخت ۶ هزار و ۲۰۰ مورد وام قرض‌الحسنه

وی گفت: از ابتدای سال ۶ هزار و ۲۰۰ مورد وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های نیازمند در خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم تا گره‌ی از کار این افراد برداشته شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: ما در خراسان جنوبی ۱۵۰ مرکز نیکوکاری داریم که با محوریت مساجد شکل گرفته است.

عرب بیان کرد: ما در خراسان جنوبی فرزند یتیم و محسنین که حامی نداشته باشد، نداریم که مردم ما در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

کد خبر 6048748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha