۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳

استاندار مرکزی خبر داد؛

تشکیل کنسرسیوم اقتصادی در استان مرکزی

تشکیل کنسرسیوم اقتصادی در استان مرکزی

اراک- استاندار مرکزی از تشکیل کنسرسیوم اقتصادی در این استان خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی این استان به این کنسرسیوم پیوستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در واحد تولیدی ماشین سازی اراک اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور حرکت رو به جلو داشته باشد باید در خصوص خام فروشی بازنگری صورت گیرد در غیر این صورت اقتصاد کشور به جایگاه واقعی خود نمی‌رسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: این واحد تولیدی یک ظرفیت بی نظیری در حوزه صنعت کشور ایجاد کرده است و تولیدات آن همواره جز اولین‌ها بوده است و تحت هر شرایطی تلاش کرده توانمندی خود را حفظ کرده است.

مخلص الائمه افزود: در راستای حمایت، توسعه و معرفی واحدهای تولیدی، کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی شکل گرفته و فعالان و بزرگان صنعت به این کنسرسیوم پیوسته‌اند.

وی اضافه کرد: در صورتی که خواهان ارزش افزوده مورد نظر جامعه فرهنگیان از سوی صندوق هستیم ضروری است شرایط را برای بازسازی و ارتقای این صنعت فراهم کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با تولید این راکتور فوق سنگین تولید متانول، ایران جز ۵ کشور تولیدکننده این تجهیز در جهان قرار گرفته است، گفت: هرچند با این اقدام یک گام کوچک از خام فروشی فاصله می‌گیریم، به طور حتم باید زنجیره تولید متانول در کشور تکمیل شود و در جهان جایگاه خود را ارتقا ببخشیم.

کد خبر 6050171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha