۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۲۲

گفت‌وگوی مهر؛

مشکلات تردد سیل زدگان سیستان و بلوچستان در اولویت باشد

مشکلات تردد سیل زدگان سیستان و بلوچستان در اولویت باشد

خاش- منتخب مردم خاش، میرجاوه، تفتان، نصرت‌آباد و کورین در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: کمک به رفع مشکلات تردد مردم در نقاط سیل زده بلوچستان باید در اولویت باشد.

علی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: مشکلات زیرساختی در جنوب سیستان و بلوچستان از پنج دهه قبل وجود داشته و همچنان پایدار است، بنابراین در شرایط کنونی ایجاد راه‌ها، ساخت سدها و هدایت آب رودخانه‌ها به دور از مناطق مسکونی شهرها و نقاط روستایی ضرورتی اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود.

نماینده مردم خاش در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر شهری و روستایی، اجرا و تکمیل طرح‌های هادی روستایی، ایجاد سیل بندهای حفاظتی در حاشیه شهرها و نقاط روستایی، در کنار اعطای کمک‌های بلاعوض برای بازسازی منازل مسکونی باید در اولویت کاری دولت باشد.

وی با قدردانی از توجه ویژه و خاص مقام معظم رهبری به سیل زدگان بلوچستان، حضور رئیس جمهور در مناطق سیل زده، سیل کمک‌های مردمی، حضور مؤثر امدادگران از ارتش، سپاه، هلال احمر و غیره در منطقه گفت: در شرایط فعلی کمک به معیشت مردم در آستانه ماه مبارک رمضان، ایجاد محل مناسب برای اسکان اضطراری مردم از نیازهای مهم در منطقه است که باید به صورت جدی مورد توجه باشد.

آسیب سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به هزار روستا

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها نیز با ارائه آماری از میزان خسارت‌های وارده ناشی از سیل اخیر به مناطق سیل زده بلوچستان، گفت: بارش‌های تند و سیل آسای اخیر در سیستان و بلوچستان، ۱۶ شهرستان استان را با مخاطرات سیلاب و آب‌گرفتگی شدید معابر شهری و روستایی مواجه کرد و بیش از هزار روستا آسیب دیدند.

فاروق اعظمی افزود: ۲۰ هزار کیلومتر راه و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل تخریب و ۲۵ محور اصلی و فرعی مسدود شدند.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز بیش از ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی آبی، هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی باغی، ۲۰۰ واحد گلخانه، ۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۲۷۰ حلقه چاه، ۱۰۰ کیلومتر راه بین مزارع و ۸۰ بند و سازه آبخیزداری خسارت دیده‌اند.

کد خبر 6050950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha