۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

شعرا با هنر شعر آرمان‌های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند

شعرا با هنر شعر آرمان‌های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند

بیجار-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شعر مهمترین میراث و قدرتمندترین قدرت جامعه است و شعرا با بیان اشعار جذاب می‌توانند آرمان‌های رهبری و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم نخستین همایش ملی مرد میدان که در سینما آزادی برگزار شد، اظهار کرد: بیجار شهر شهدا و ایثارگران است و حضور هنرمندان کشور را به دیار کردستان گرامی می‌داریم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما این است که پیرو راه شهدا باشیم و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های مناسب و عمل به وصیت شهدا رهرو خوبی برای شهدا باشیم.

دریایی تاکید کرد: یکی از راهبردهای اداره کل ارشاد این است که برنامه‌ها را از سطح استان به شهرستان‌ها ببرد و خوشبختانه همایش ملی مرد میدان یکی از برنامه‌های مهمی است که در شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

وی به وجود شعرا و هنرمندان بیجار اشاره کرد و گفت: بیجار گروس شعرای بزرگی دارد و با وجود هنرمندان و شعرا این همایش جایگاه بالایی پیدا کرده و امیدواریم همایش بعدی با قدرت بیشتری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اهمیت هنر شعر اشاره کرد و بیان داشت: شعر مهمترین میراث و قدرتمندترین قدرت جامعه است و شعرا با بیان اشعار جذاب خود می‌توانند آرمان‌های رهبری و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

شعرا با هنر شعر آرمان‌های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند

فرهنگسازی و هویت سازی رسالت شعرا

وی به رسالت‌های مهم شعرا اشاره کرد و ابراز داشت: شعرا چند رسالت دارند که فرهنگ سازی و هویت سازی از جمله مهمترین رسالت‌های شعرا است.

دریایی تصریح کرد: هویت شناسنامه یک ملت است و این هویت ایرانی اسلامی است که می‌تواند با دشمنان مقابله کند.

وی ادامه داد: اگر با زبان شعر ارزش‌ها در جامعه گسترش و وسعت پیدا کند نشاط معنوی نیز در جامعه بالا می‌رود و امید آفرینی ایجاد می‌شود و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اهمیت مقوله امنیت اشاره کرد و گفت: امنیت نعمت بزرگی است که ما از آن بهره مند هستیم چرا که امروز می‌بینیم مردم بی پناه غزه چگونه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت می رسند و یک نسل کشی اتفاق افتاده که با سکوت جامعه جهانی مواجهه است.

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه آفریدند

وی با تاکید بر اینکه امنیت زمینه ساز اقتدار در جامعه است، گفت: مؤلفه و شاخصه اقتدار دو مقوله است که اولین آن خود شما مردم هستید که با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه خلق کردید و این میزان حضور در کردستان فتحی بود که رقم خورد.

شعرا با هنر شعر آرمان‌های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند

دریایی اعلام کرد: دومین مقوله‌ای که اقتدار را تقویت می‌کند وجود رهبر فرزانه انقلاب است که موجب اقتدار ایران اسلامی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و بالاخص سردار سلیمانی که در راه پاسداری از انقلاب اسلامی به شهادت رسید بیش از پیش تلاش کنیم.

‌گفتنی است؛ ۹۵ شاعر از سراسر کشور، ۲۲۰ شعر ناب در وصف رشادت‌ها و شجاعت‌های شهید حاج قاسم و یاران با وفای ایشان و همچنین مظلومیت مردم غزه به دبیرخانه این همایش ارسال کردند و در این آئین از برگزیدگان تجلیل شد.

کد خبر 6051321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha