۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

عشایر زودهنگام کوچ نکنند/۱۰ اردیبهشت زمان کوچ عشایراستان است

عشایر زودهنگام کوچ نکنند/۱۰ اردیبهشت زمان کوچ عشایراستان است

یاسوج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: زمان مناسب کوچ عشایر در استان ۱۰ اردیبهشت سال آینده است و عشایر برای جلوگیری از تخریب مراتع و در زمان مناسب کوچ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی کوچ عشایر استان افزود: در سفر رئیس جمهور به استان توجه خوبی به حوزه زیرساخت‌های عشایری شده است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت رئیس سازمان امور عشایر کشور در راستای تأمین زیرساخت‌های عشایری استان استفاده کرد، گفت: کوچ زودهنگام عشایر با توجه به وضعیت بارندگی‌ها، باعث نابودی و از بین رفتن مراتع می‌شود و لازم است عشایر برای جلوگیری از تخریب مراتع و تداوم فعالیت‌های دامداری در زمان مناسب اقدام به کوچ کنند.

هاشمی تصریح کرد: در کنار سپاه عشایر، نیروهای انتظامی تأمین کننده امنیت عشایر از نقطه آغاز کوچ هستند و به وسیله گشت و استقرار پایگاه‌های سیار و همچنین پایگاه‌های مقاومت امنیت آنها تأمین می‌شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز خدمات بهداشتی را به عشایر ارائه دهد و با توجه به پیش بینی بارش‌ها در زمان کوچ عشایر، هلال احمر نسبت به خدمات‌رسانی به عشایر اقدام کند.

کد خبر 6051408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha