۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

امام جمعه قزوین:

باید بر کیفیت اجرای طرح «زندگی با آیه ها» نظارت کرد

باید بر کیفیت اجرای طرح «زندگی با آیه ها» نظارت کرد

قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت طرح «زندگی با آیه ها» یا «مسطورا» گفت: این طرح با ظرافت و دقت برنامه‌ریزی شده است اما باید بر کیفیت انجام آن نیز نظارت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در همایش تبیینی طرح «مسطورا» که پیش از ظهر یک شنبه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: طرح «مسطورا» آرزوی یکایک من و شما بوده و هر کسی در جریان این طرح قرار بگیرد می بیند که اگر از ابتدای انقلاب این کار انجام می‌شد زندگی ما خیلی قرآنی تر پیش می‌رفت و گرفتار خیلی از مشکلات نظیر فروپاشی خانواده نبودیم.

امام جمعه قزوین گفت: این طرح برکات متعددی دارد و گر چه دیر شروع شده باید با شتاب آن را دنبال کنیم، ما که برای تبلیغ و ارتباط داریم می‌توانیم دو جور تبلیغ کنیم؛ ابتدا اینکه روزمره یک چیزی به مردم بدهیم، می‌توانیم برای آن جلسه چیزهایی برسانیم به مخاطب می‌توانیم هم یک کار کلیدی انجام دهیم که کار و پیام ما بعد ماه رمضان هم ادامه داشته باشد.

وی مطرح کرد: می‌توانیم مطالبی کلیدی را طوری بیان کنیم که اگر امکان تبلیغات به کیفیت ماه رمضان نبود کار در ذهن مردم ادامه داشته باشد. اولین چیزی که تبلیغ را پویا می‌کند این است که تبلیغ حول محور ولایت باشد، رهبر ما مربی ما و دلسوز ما است و ما را در مسائل مختلف دائم تربیت می‌کند و این را قدر نمی‌دانیم.

آیت الله عابدینی گفت: اگر بتوانیم مخاطبی که پای منبر آمده را به ولایت و رهبر معظم انقلاب وصل کنیم در طول سال آنها را به دغدغه‌های رهبر ارتباط دادیم یک سال زمینه تاثیرپذیری تبلیغاتی را انجام داده‌ایم. این کار به قدری مهم است که خدا به رسول فرمود این امر مهم را تبلیغ کن و آیه در مورد ولایت نازل شده، ولایت حلقه بین انسان و خدا است.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: مهمترین کاری که خدا به عهده رسول گرانقدرش قرار داده تبلیغ ولایت است، ما هم باید مخاطبان را با امام معصوم و ولایت آشنا کنیم و آنها را متصل کنیم، موضوع ولایت آنقدر اهمیت داده‌اند امام باقر (ع) ولایت را مهمترین ستون دینی معرفی می‌کنند و هنر تبلیغ این است که این نقطه اتصال را ایجاد کند.

وی عنوان کرد: دومین اصل ماندگارکردن تبلیغ این است که بتوانیم مردم را به قرآن وصل کنیم، اگر آیات نورانی قرآن در دل مردم نفوذ کند دیگر نیاز به تبلیغ نیست و این ارتباط دائم ادامه خواهد یافت. معارف اهل بیت سومین موردی است در تبلیغات اثر دارد، کاری کنیم شیرینی بیانات و رهنمودهای اهل بیت برای مردم مشخص شود.

آیت الله عابدینی یادآور شد: باید آباد کردن مسجد را سرلوحه قرار دهیم، کسی که اهل نماز است و برای بندگی خداوند اهلیت دارد در مسیر قرآن قرار بگیرد، موضوع نماز جمعه و اهل نماز جمعه بودن نیز امر مهمی است در خصوص نماز جمعه نفس قرآن این است که بشتابید به سوی نماز جمعه پس با این تاکید بر شتاب کردن اهمیت موضوع را به ما می‌نمایاند.

امام جمعه قزوین در پایان بار دیگر با تأیید اهمیت طرح «مسطورا» گفت: این طرح با ظرافت و دقت برنامه‌ریزی شده است اما باید بر کیفیت انجام آن نیز نظارت کرد تا جوابی که می‌خواهیم به بهترین شکل از این طرح بگیریم.

کد خبر 6051498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha