۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴

امام جمعه اردبیل:

جشن ماه مبارک رمضان باید به شکل فراگیر برگزار شود

جشن ماه مبارک رمضان باید به شکل فراگیر برگزار شود

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جشن ماه مبارک رمضان در بهره‌مندی از فیوضات این ماه عظیم باید به شکل فراگیر در شهرها و روستاها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر یکشنبه در آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در مهدیه اردبیل، اظهار کرد: نباید جوانان و نوجوانان ما تنها به بعد تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان بیندیشند بلکه فراتر از این ظواهر، اصلاح اخلاق، رفتار و ادب در سایه امساک از مادیات است که انسان را به بالاترین درجه شرافت می‌رساند.

وی به سه دستاورد ماه رمضان در قالب برکت، رحمت و مغفرت الهی بر جان تشنه انسان‌های حر و آزاده اشاره کرد و گفت: در این ماه نه تنها بشریت با نزدیک شدن به معالم ارزشی انسانی درجه بالاتر پیدا می‌کند بلکه با انجام تکلیف الهی سعی می‌کند تا هر چه بهتر و شایسته‌تر به معبود خود نزدیک شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دستیابی به این شرافت و عظمت جشن بزرگی می‌خواهد که متأسفانه امروز در شهرها و روستاها خبری از این جشن و سرور در آستانه ماه مبارک رمضان نیست و اگر شورا و شهرداری همت نکنند، دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه به خواب غفلت رفته‌اند.

آیت‌الله عاملی افزود: در ماه مبارک رمضان باید آثار سرور و نشاط در جامعه ملموس باشد و همه به حرمت این ماه سعی کنند تا بهترین فضیلت‌ها را با خود همراه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این ماه خداوند سفره عظیمی را برای انسان‌ها و خلقت باز کرده تا بتوانند از جرعه جرعه این مبانی معرفتی و اخلاقی استفاده کرده و خود را در این ماه به اوج طهارت برسانند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: برکت و مغفرت در این ماه تمام‌نشدنی است و خداوند متعال به خاطر نزول آیات قرآن کریم در ماه رمضان هزاران انسان را از دوزخ نجات داده و در مسیر سعادت و خوشبختی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: بزرگان ما نه تنها با ورود ماه مبارک رمضان کینه و کدورت را از خود دور می‌کردند بلکه سعی داشتند از لحظه به لحظه این ماه با برکت استفاده کرده و به عنوان ذخیره اعمال از آن بهره بگیرند.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در این ماه رحمت عام و خاص خداوند و برکت الهی فوران می‌کند و برخلاف سایر ادیان که خداوند برای آنها مائده آسمانی فرستاده، برای انسان کامل معالم اخلاقی و معرفتی را نصیب کرده تا با ورود این ماه بتواند از آن بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: باید اسباب جشن را در این ماه مهیا کنیم چرا که خداوند متعال به بشریت عنایتی بی‌حد و حصر داشته و در زمان افطار جان تمیز و طاهر انسان‌ها را پذیرا بوده و صدها انسان گناهکار را از آتش دوزخ نجات می‌دهد.

آیت‌الله عاملی آثار پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان را در پرهیز از گناه و امساک از معاصی یادآور شد و افزود: بزرگترین صحت و عافیت در گرسنگی است و قطعاً پزشکان متخصص ما باید در این زمینه واقع‌بینانه و درست مسائل را تشریح کرده و مردم را بیشتر با آثار و برکات روزه‌داری آشنا کنند.

امام جمعه اردبیل به برپایی نمایشگاه قرآن و ضرورت برپایی مجالس و محافل انس با قرآن را برای هیأت امنای مساجد یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار سخنرانی علما و برپایی محفل قرآن، شایسته است خیران در پویش نذر نان نیز شرکت کرده و در این زمینه تلاش و کوششی مضاعف داشته باشند.

کد خبر 6051815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha