۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۶:۴۱

فرماندار دیر:

اسکان مسافران نوروزی در شهرستان دیر با رعایت شئون اسلامی باشد

اسکان مسافران نوروزی در شهرستان دیر با رعایت شئون اسلامی باشد

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: اسکان مسافران نوروزی در مدارس و کمپ‌های شهرداری‌های شهرستان دیر همراه با رعایت شئون اسلامی و حرمت ماه رمضان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز یکشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه، اظهار داشت: به فضل الهی با امدادهای غیبی، امپراطوری رسانه‌ای دشمن شکست خورد و پروژه دشمن در تحریم انتخابات ناکام ماند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه ماندگار شد.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و حضور مسافران نوروزی در شهرستان دیر، افزود: اسکان مسافران نوروزی در مدارس و کمپ‌های شهرداری‌ها و … همراه با رعایت شئون و ارزش‌های اسلامی و حرمت ماه رمضان باشد.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی در جامعه، بیان کرد: هر جا با هم بودیم به اهداف‌مان رسیدیم و هر چیزی که در قبال آن منفعل بودیم اتفاقی نیفتاد، بنابراین در راستای امر به معروف و کارهای فرهنگی و کنترل بخش‌های مختلف شهرستان باید با هم باشیم.

وی با بیان اینکه کارهایی که بر عهده داریم به نحو شایسته انجام دهیم، گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم، حتی کارگروه‌هایمان خوب برگزار نشده است و بهزیستی در این زمینه باید قوی‌تر عمل کند.

باربرز با تاکید بر الزام نصب علائم ویژه ماه مبارک رمضان در اماکن خدماتی، ابراز کرد: بنر برنامه‌هایی مانند پویش این شهر روزه دار است در اماکن عمومی نصب شود.

باربرز با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکری که نسبت به روزه‌خواری در ملاعام تذکر می‌دهند باید حمایت شوند، بیان کرد: از ظرفیت شبکه‌های تبلیغاتی و آگهی‌ها و بلیبوردها برای ایجاد فضای قرآنی در شهرها و تذکرات مرتبط با ماه رمضان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش محافل قرآنی در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری و غیره، برگزاری سفره افطاری در محلات و مساجد و برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی و سالم بعد از افطار در ایام ماه رمضان دنبال شود.

فرماندار شهرستان دیر گفت: اگر همه نهادها، ارگان‌ها، مساجد، هیأت‌های مذهبی و اتحادیه‌های صنفی پای کار باشند می‌توانیم در ماه رمضان و عید نوروز جلوی هنجارشکنی‌ها را بگیریم و شهر را کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی باید الزامات حوزه عفاف و حجاب را به اصناف و اماکن متذکر شوند، افزود: راه‌اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در ساحل به ترویج این معروف در جامعه کمک می‌کند.

کد خبر 6051827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha