۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

در خراسان شمالی؛

روند نظارت‌ها جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری افزایش می‌یابد

روند نظارت‌ها جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری افزایش می‌یابد

بجنورد_ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: روند نظارت‌ها جهت پیشگیری از تکرار حوادث چهارشنبه سوری در خراسان شمالی تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده در شورای استانی نظارت، پیگیری و مدیریت رویدادها و وقایع مهم خراسان شمالی که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، از تشدید روند نظارت‌ها و تقویت سازوکارهای نظارتی و مراقبتی و نیز اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی لازم جهت پیشگیری از تکرار حوادث چهارشنبه سوری پایان سال خبر داد.

وی در ادامه افزود: یکی از کانون‌ها و مبانی اصلی مؤثر در شکل‌گیری حوادث ناگوار چهارشنبه سوری پایان هر سال مراکز فروش و توزیع مواد محترقه است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: کلیه مراجع انتظامی، امنیتی به طور منسجم رصد مداوم مراکز احتمالی عرضه مواد محترقه را در دستور کار داشته باشند.

حجت الاسلام براتی‌زاده با اشاره به نقش دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم گفت: رویکرد اصلی دستگاه قضائی حول محور انجام اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه متمرکز شده و دادستان‌ها با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم زمینه‌های شکل‌گیری جرایم مرتبط با حوزه‌های امنیت عینی و روانی شهروندان را از بین ببرند و یا به حداقل کاهش یابد.

وی از دادستان‌های حوزه‌های قضائی خراسان شمالی خواست در ایام پیش رو به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند تا به زندانیان دارای سوابق جرایم امنیتی و اراذل و اوباش و افراد شرور و خطرناک مجالی برای اخذ مرخصی و خودنمایی نداشته باشند و امنیت جامعه را با چالش‌های جدی مواجه نسازند.

کد خبر 6052237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha