۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

ربیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی:

۴۰۰۰ هزار نفر در رشته های اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور فعال هستند

۴۰۰۰ هزار نفر در رشته های اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور فعال هستند

اراک- رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی گفت: ۴۰۰۰ هزار نفر به صورت سازمان یافته در رشته های اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نظریان ظهر دوشنبه در نشست انتخابات رئیس هیأت اسکی و ورزش‌های همگانی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت ورزش‌های زمستانی از حدود سه سال اخیر در کشور آغاز شده و در این حوزه ۲ هزار نفر ساماندهی شده‌اند.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی با اشاره به رویدادهای مهم سال آتی این رشته ورزشی گفت: مسابقات آسیایی رول اسکی و مسابقات داخل سالن آسیا در تایلند همچنین مسابقات قهرمانی اسکی صحرانوردی دنیا در نروژ از جمله اردوهای ملی است که پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

نظریان با بیان اینکه ورزش کرلینگ جزو نوآوری‌های فدراسیون بوده که فعالیت آن امسال آغاز شده است، افزود: مسابقات المپیک زمستانی آسیا پس از هشت سال توقف برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار با کاروان ۱۰۰ نفر در بخش‌های مختلف حاضر می‌شود.

وی بیان کرد: این مسابقات در هاربین چین برگزار می‌شود که نیاز است در این راستا برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزشهای زمستانی گفت: ۴۰۰۰ هزار نفر به صورت سازمان یافته در رشته‌های اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به وضعیت هیأت اسکی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در این رشته ورزشی دارای ظرفیت‌های مناسبی بوده که نیاز است ورزشکاران زیرچتر حمایتی ویژه‌تری قرار گیرند.

نظری با اشاره به اینکه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی برای خرید یک دستگاه برف کوب باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کند، گفت: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، امکان تولید دستگاه برف روب وجود دارد تا بتوان این ورزش را در استان تقویت و تجهیزات آن را کامل کرد.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی افزود: هیأت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان مرکزی باید با سرپرست اداره شود تا در فرصت مناسب دیگری، مجمع مجدد برگزار شود.

وی بیان کرد: مجمع هیأت اسکی استان مرکزی امروز در اراک برگزار شد اما به دلیل برخی حاشیه‌ها بی‌نتیجه ماند که این هیأت باید با سرپرست اداره شود تا در فرصت مناسب دیگری، مجمع مجدد برگزار شود.

کد خبر 6052571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha