۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد؛

برخورد قاطع نیروی انتظامی استان با هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری

برخورد قاطع نیروی انتظامی استان با هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری

شهرکرد-فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: نیروی انتظامی همواره شریک شادی مردم است اما با هنجارشکنان شب چهارشنبه‌سوری برخورد قاطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر امان‌اللهی ظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۵۵ فقره پلمپ اماکن طی سال جاری، اظهار کرد: امسال ۲۴۳۷ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع قاچاق کالا در استان، افزود: در این حوزه ارزش ریالی موارد کشفی ۲,۸۷۴ میلیارد ریال است که حدود ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است همچنین طی امسال در حوزه فضای مجازی و مبارزه با جرایم سایبری ۲۴۶۲ پرونده تشکیل شده که نسبت به پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: امسال در مرکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری حدود ۱۷ هزار و ۶۸۰ نفر مراجعه‌کننده وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

امان‌اللهی اظهار داشت: پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی چهارمحال و بختیاری طی دو سال گذشته به تعدادی از ادارات استان ورود داشته که برخی موارد نیز منجر تشکیل پرونده و دستگیری شده است همچنین طی سال جاری ارزش ریالی کشفیات حوزه جرایم اقتصادی ۲۹ هزار میلیارد ریال بوده که شاهد رشد ۱۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی به نظارت نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بر اماکن استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۹۵ فقره بازدید از اماکن انجام شده که در این بازدیدها ۱۰ هزار و ۹۰۶ مورد تذکر، ۵۴۸ مورد صدور اخطاریه و ۳۲۲ مورد نیز پلمپ انجام شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پلیس استان طی سال جاری ۵۸ هزار و ۳۶۰ فقره خدمات در حوزه پلیس امنیت عمومی داشته و طی این مدت ۲۹۳ هزار و ۵۸۷ نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان مراجعه داشتند و ۴۱ هزار و ۷۰۹ پرونده نیز تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی و راهور در سال جاری ۱۳ هزار و ۲۲ مورد تصادف رخ داده که ۳۲۰ مورد فوتی و ۴۲۹۱ مورد مصدومیت وجود داشته که متأسفانه آمار تصادفات و فوتی‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است که رقم قابل توجهی است و عمده این حوادث ناگوار نیز در مسیرهای فرعی و در اثر خطاهای انسانی رخ داده است؛ همچنین امسال در این حوزه ۳۲۴ هزار و ۲۰۶ فقره خدمت از سوی نیروی انتظامی به شهروندان ارائه شده است.

امان‌اللهی یادآور شد: در حوزه فوریت‌های ۱۱۰ نیز طی سال جاری ۵۴۲ هزار و ۴۹۵ فقره تماس ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته همچنین نکته قابل توجه این است که بخش عمده این تماس‌ها به ارائه خدمات و انجام مأموریت منجر شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال در استان ۴۱۳۲ نفر اعزام به وظیفه عمومی داشتیم همچنین در این حوزه ۱۲ هزار و ۸۴۶ فقره خدمات ارائه شده است همچنین در حوزه وظیفه عمومی ۱۱۸۹ نفر غایب وجود داشت که دستگیر و به خدمت سربازی اعزام شدند.

وی با اشاره به ایام پایانی سال و شب چهارشنبه سوری، ادامه داد: خوشبختانه طی سنوات گذشته با توجه به فرهنگ بالا و غنی مردم استان حوادث رخ داده نسبت به سایر نقاط کشور کمتر بود و موارد محدودی که وجود داشت نیز مدیریت شد، در سال جاری نیز تاکنون اقدامات مؤثری در راستای پیشگیری از حوادث این شب انجام شده برای مثال اصنافی که سابقه فروش مواد محترقه داشتند کنترل و تذکرات لازم به آن‌ها ابلاغ شد.

امان‌اللهی با اشاره به کشف ۷۶۷۶ فقره انواع مواد محترقه و ۷ کیلو و ۶۰۰ گرم ماده آماده ساخت مواد محترقه، عنوان کرد: نیروی انتظامی همواره شریک شادی مردم بوده و هست برگزاری آئین چهارشنبه‌سوری نیز تا زمانی که مزاحمتی برای سایر شهروندان ایجاد نکند مانعی نخواهد داشت اما با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد شد، خودروهایی که در این شب برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند نیز توقیف و تا پایان تعطیلات آزاد نخواهند شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ضمن توصیه جهت رعایت موارد ایمنی به شهروندانی که قصد مسافرت در ایام نوروز دارند، اضافه کرد: در ایام نوروز طبق سنوات گذشته نیروی انتظامی، معاونت اجتماعی فرهنگی، یگان ویژه و… آماده‌باش و آماده خدمت‌گذاری به مردم هستند و برای این مدت ۱۲۷ گشت انتظامی، ۳۷ گشت ترافیکی، ۱۷ گشت امنیتی شامل ۳۰۰۰ نیرو فعال خواهند بود.

کد خبر 6053260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha