۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸

در کارگروه سلامت و امنیت غذایی همدان مطرح شد؛

سقط جنین فاجعه‌ای انسانی که باید از آن پیشگیری شود

سقط جنین فاجعه‌ای انسانی که باید از آن پیشگیری شود

همدان-دهمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با محوریت پیشگیری از سقط جنین در سطح استان و عرضه نان کامل و سبوسدار تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رضانیا معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در دهمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ضمن قدردانی از عملکرد دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی و تلاش‌های که در محوریت این کارگروه در حوزه سلامت صورت گرفته است اظهار کرد: یکی از مسائلی که در این کارگروه شناسایی و مطرح شده مسأله مهم سقط جنین است که در سطح استان باید تلاش مؤثری در پیشگیری از این جنایت انسانی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه سقط جنین، فاجعه‌ای انسانی در شرف وقوع است که با باورهای اعتقادی و انسانی و فرهنگی ما قابل پذیرش نیست و این مهم بیانگر آن است که سبک زندگی و باورهای خانوادگی در این موضوع تأثیرات بسزایی دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با تأکید بر اینکه غیرت دینی و ملی خانواده‌ها در این زمینه باید تقویت شود تشریح کرد: این فاجعه از تصادفات جاده‌ای و برخی اتفاقات مهلک طبیعی‌، اثرات مخرب بیشتری بر جامعه به خصوص مسأله جمعیت دارد و مردم باید به این درک برسند که خود آنها در حفظ فرزندانشان چقدر در روابط اجتماعی و خانوادگی و سلامت روان خانواده تأثیرگذار است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به محور دوم این نشست اشاره کرد و از نان کامل و سبوسدار به عنوان نان درمانگر یاد کرد و افزود: لازم است در فرایند تولید این نان، آموزش نانوایان مورد توجه باشد زیرا ما بیشترین مصرف نان در دنیا را داریم بنابراین مهارت، آموزش و توانمندسازی نانوایان و طباخان نان حائز اهمیت است.

رضانیا در ادامه افزود: ده درصد هزینه نان، هزینه تولید است و مسائل دیگری از قبیل اجاره نانوایی، هزینه‌های جاری و … مابقی هزینه‌ها را پوشش می‌دهد بنابراین باید شرایطی فراهم شود که قیمت تولید و عرضه نان کامل و سالم برای تولیدکننده و مصرف کننده به صرفه باشد.

وی همچنین گریزی به موضوع چهارشنبه‌سوری و مخاطرات آن داشت و گفت: روز چهارشنبه سوری به عنوان تکریم همسایگان در تقویم کشور ثبت شد و در این راستا دستگاه‌های فرهنگی باید بتوانند فضاهای مناسب را برای تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان فراهم کنند تا این روز به عنوان فضایی برای ارتباطات بیشتر نه حادثه‌آفرینی مطرح و نهادینه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان تبیین کرد: همواره تأکید داریم در پایان سال، باید مسافرت‌ها و حوادث پایان سال مدیریت شود همچنین لازم است مسافران، شعائر اسلامی را در این ماه رعایت کنند و مسئولین بهداشتی و نظارتی بر بهداشت نمازخانه‌ها، مجتمع‌های بین راهی و سلامت و کیفیت تغذیه مسافران نظارت و توجه داشته باشند.

کد خبر 6053677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha