۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

استاندار کردستان:

امیدآفرینی اولویت رسانه باشد/ مهاجرت معکوس در ۱۹۰ روستای کردستان

امیدآفرینی اولویت رسانه باشد/ مهاجرت معکوس در ۱۹۰ روستای کردستان

سنندج_ استاندار کردستان با بیان اینکه امیدآفرینی در رسانه باید اولویت باشد، گفت: امیدآفرینی همیشه به معنی بیان نکات مثبت نیست بلکه گاهی بیان ضعف‌ها می‌تواند امیدآفرین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا بعدازظهر شنبه در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: رسانه مسلمان و معتقد به دین و آئین مسلمان را از سایر کارهای رسانه‌ای جدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رسانه در دنیا ابزاری است در دست سیاستمداران و مجموعه‌های اقتصادی که مثل همه ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: در نظام و دین مبین اسلام کار رسانه در چهارچوب دین و آئین و معارف قرار می‌گیرد و انقلابی و مسلمان بودن و ابوذروار کار کردن از الزامات رسانه است.

استاندار کردستان با بیان اینکه کارهای اطلاعاتی کشور ما باید در چهارچوب دین باشد، اعلام کرد: قرار گرفتن مجتهد در رأس دستگاه اطلاعات کشور بیانگر اهمیت اسلامی بودن و انقلابی بودن اطلاعات در کشور ما است.

‌رسانه در چهارچوب دین و اخلاق کار کند

زارعی‌کوشا یادآور شد: کار رسانه‌ای باید در چهارچوب دین، اخلاق، صداقت و راستی باشد و گرنه برای رسیدن هر هدفی از رسانه استفاده کنیم از رسانه ابوذری بودن خارج خواهیم شد

وی با بیان اینکه امیدآفرینی در رسانه باید اولویت باشد، گفت: امیدآفرینی همیشه به معنی بیان نکات مثبت نیست بلکه گاهی بیان ضعف‌ها می‌تواند امیدآفرین باشد ولی باید در بهره رساندن جامعه بعنوان رسانه مسلمان و مطلوب کار کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید نقد منصفانه را اولویت کار بداند، اظهار کرد: منظور از نقد منصفانه آن است که نقاط ضعف و قوت را ببینیم تا مخاطب بپذیرد چرا که مخاطب با هر گرایش سیاسی اگر بداند نویسنده از دایره انصاف خارج شده محتوای او را نمی‌پذیرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: در استان کردستان در سالی که پشت سر گذاشتیم کارهای زیادی انجام شد بطوریکه از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از مساحت استان حدود ۷۶۸ هزار هکتار پروژه آبخیزداری مطالعه شد.

زارعی کوشا یادآور شد: در دو سال اخیر نیز افزون بر میزان پروژه مطالعاتی آبخیزداری یاد شده ۷۶۸ هزار هکتار پروژه آبخیزداری مطالعه و اجرا شد که ثمره آن افزایش ۶۰۰ هزار تن محصول بود.

وی با بیان اینکه در فرسایش خاک نتایج خوب گرفتیم و در ارتقای منابع زیرزمینی اتفاقات خوبی در استان شاهدیم، اضافه کرد: ۱۹۰ روستای استان مهاجرت معکوس داشتیم و پنجاه هزار نفر به روستاها بازگشتند که به دلیل تسهیلات دولت در بخش‌های مختلف به ثمر نشسته است.

کد خبر 6056560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha