۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۷

رییس ستاد مناسبت‌های حرم مطهر رضوی:

۲۰ برنامه قرآنی و مناجات خوانی هر روز در حرم رضوی برگزار می شود

۲۰ برنامه قرآنی و مناجات خوانی هر روز در حرم رضوی برگزار می شود

مشهد- رییس ستاد مناسبت‌های حرم مطهر رضوی گفت: ۱۶ برنامه قرآنی و ۴ برنامه مناجات خوانی هر روز در حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید طالبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: افزایش سطح کیفی و کمی برنامه‌ها در ساحت قرآن در ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار دادیم و ۱۶ عنوان برنامه در هر شبانه روز به صورت مستمر شامل ترتیل خوانی، کرسی تلاوت بین الملل، محافل قرائت مجلسی قرآن، محافل ویژه خواهران، محافل نوجوانان در رواق‌ها انجام می‌شود.

رئیس ستاد مناسبت‌های حرم مطهر رضوی بیان کرد: حداقل چهار مراسم ویژه شب‌های احیا را در حرم داریم که برنامه عمومی در رواق امام خمینی یا صحن پیامبر اعظم با توجه به وضعیت جوی برگزار می‌شود و برنامه ویژه ناشنوایان، ویژه اردو زبانان و ویژه عرب زبانان تقریباً همزمان در حرم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری چهار مراسم مناجات خوانی در حرم خبر داد و افزود: مناجات خوانی در رواق امام خمینی از ۱۱ و نیم تا یک بامداد، شبستان گوهرشاد، صحن آزادی و مقبره حر عاملی در شب‌ها برگزار می‌شود.

طالبی گفت: برگزاری نماز جماعت به صورت گسترده و توجه ویژه به زائرین برگزار و همچنین برنامه‌هایی در شبستان‌های مسجد گوهرشاد برای معرفت افزایی در موضوع نماز اجرا می‌شود.

ویژه برنامه سال تحویل از اذان صبح شروع می‌شود

رئیس ستاد مناسبت‌های حرم مطهر رضوی گفت: از شب قبل سال تحویل برنامه‌های مستمر ماه رمضان است و صبح بعد از نماز بخش ویژه سال تحویل آغازمی‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ و گسترش فضای معنوی در هنگام سال تحویل مد نظر ما است، عنوان کرد: دعای توسل، دعای سال تحویل، گروه‌های سرود، اجرای نوجوانان با لباس‌های محلی از برنامه‌های ویژه سال نو است.

طالبی گفت: در قدم اول برای همه خادمان بارگاه حفظ امنیت و سلامت زائرین هست و در سپاه و فراجا در بیرون حرم و یگان حفاظت آستان که در داخل حرم وظیفه نظم و امنیت را به همراه دارند و از زائرین درخواست داریم با خادمان همکاری کنند.

کد خبر 6056680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha