۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۲۰

برنامه های «مسطورا» در استان هرمزگان تشریح شد

برنامه های «مسطورا» در استان هرمزگان تشریح شد

بندرعباس – مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان برنامه های پویش «مسطورا» در استان هرمزگان را تشریح کرد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان در ماه مبارک رمضان و پویش مسطورا، بیان داشت: قرآن کتاب زندگی است. ایرادی که داریم این است که قرآن را شیک و مجلس استفاده می‌کنیم. مانند استفاده در مجلس عقد و یا در ماشین قرار می‌دهیم. در حقیقت قرآن آن اعجازی که دارد نزول آن برای زندگی کردن است.

وی عنوان کرد: تصمیمی که گرفته شد تا دره ماه مبارک رمضان آیات کلیدی حفظ و یادگیری شود. شاید نتوان حافط کل قرآن شد اما می‌توان با یادگیری چند آیه تغییراتی در زندگی خودمان ایجاد کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در خصوص برنامه پیامکی اظهارداشت: در پویش پیامکی شهروندان می‌توانند عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۱۰ ارسال کنند وپس از دریافت لینک وارد سامانه‌ای می‌شوند که دراین سامانه برنامه‌هایی برای جوانان و بانوان برای تدبر و حفظ قرآن دارد و قرآن در این برنامه‌ها مرور می‌شود.

حجت الاسلام حقانی در پاسخ به این سووال که چرا قرآن کتاب زندگی است، ابرازداشت: قرآن ویژگی بزرگ آن این است که فهمش پیچیده نیست. برخی از کتب تخصصی و نیازمند فهم متخصصان دارد. اما کتاب قرآن بزرگترین اعجاز آن این است که فهم آن برای همه وجود دارد.

وی افزود: اگر به کتاب قرآن رجوع کنیم هر آنچه برای زندگی می‌خواهیم در آن وجود دارد. اما مشکل ما این است قرآن را به این فهم و برای حل مشکلات زندگی به آن نگاه نمی‌کنیم.

به گفته حجت الاسلام حقانی، در سوره حمد دعایی را طلب می‌کنیم و هدایت مستقیم را از خداوند می‌خواهیم.

کد خبر 6058094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha