۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

اجرای بیش از۳۰هزار مورد بازرسی از مراکز فروش مواد غذایی و حساس

اجرای بیش از۳۰هزار مورد بازرسی از مراکز فروش مواد غذایی و حساس

کرمانشاه-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از اجرای بیش از ۳۰ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس کرمانشاه در آستانه سال نو خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است تا پایان سال ۱۴۰۲ از ۳۴ هزار و ۷۴ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی بازدید کردند.

وی افزود: در همین بازه زمانی تعداد هشت هزار و ۹۴۴ بازدید از سامانه‌های آبرسانی در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد، ۱۱۴ مورد از مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: ۳۷ مورد از این مراکز نیز به دلیل مشهود بودن تخلفات بهداشتی تعطیلی شدند.

شکیبا خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰ هزار و ۲۱۵ مورد سنجش کیفیت مواد غذایی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی نیز در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۳۶ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه بهداشت ۱۹۰ به ثبت رسیده است، گفت: در بازرسی‌ها مقدار ۱۲ هزار و ۱۱۰ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری شده است.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه همشهریان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل نمائید که در اسرع وقت رسیدگی لازم به عمل آید.

کد خبر 6059825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha