۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبر داد؛

وضعیت ذخایر خونی اصفهان مناسب نیست/نیاز ۸۶۵ بیمار تالاسمی به خون

وضعیت ذخایر خونی اصفهان مناسب نیست/نیاز ۸۶۵ بیمار تالاسمی به خون

اصفهان - مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخایر خونی در استان اصفهان مناسب نیست و ۸۶۵ بیمار تالاسمی ماژور هر روز به خون نیاز دارند.

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک سال نو اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضای مراکز درمانی برای فرآورده‌های خونی در روزهای تعطیلات نوروز به قوت خود باقی است از هم استانی‌ها درخواست داریم در این تعطیلات، نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.

وی گفت: در استان اصفهان، تعداد ۸۶۵ نفر بیمار تالاسمی ماژور به طور مرتب خون دریافت می‌کنند و ۶۲ مرکز درمانی در استان اصفهان با حدود ۶۰۰۰ تخت بیمارستانی، روزانه به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و در این بین فرقی میان روزهای تعطیل و غیر تعطیل نیست.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: مردان هر سه ماه یکبار و خانم‌ها هر چهار ماه یک بار خون می‌توانند خون اهدا کنند و با هر بار اهدا، حداقل جان سه نفر نجات پیدا می‌کند.

دهراب پور اضافه کرد: اینجانب هر سه ماه یک بار خون اهدا می‌کنم و آخرین بار هم یک روز قبل از تعطیلات نوروز در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، خون اهدا کرده‌ام تا هم از تبعات مثبت جسمی و روحی اهدای خون برخوردار شوم و هم با این کار، ادامه حیات را برای سه انسان دیگر به ارمغان آورد.

وی گفت: امروزه شایع‌ترین علت مرگ و میر، بیماری‌های قلبی عروقی است که با اهدای خون مستمر (سالی حداقل دو بار اهدای خون)، یکی از فاکتورهای خطر این بیماری‌ها (غلظت بالای خون) به حداقل می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: ذخیره خون استان اصفهان در روز دوم فروردین سال ۱۴۰۳ ۲۱۹۲ واحد معادل ۵/۴۳ روز و شهرستان اصفهان ۱۳۳۴ معادل ۴ روز است در حالی که حداقل ذخیره استاندارد ۸ روز است.

کد خبر 6059878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha