۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۳۳

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر:

۱۴۱ درصد تعهدات اشتغال استان بوشهر تحقق یافت

۱۴۱ درصد تعهدات اشتغال استان بوشهر تحقق یافت

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت:استان بوشهر در سال گذشته متعهد به ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل جدید بوده که بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد بیش از ۲۵ هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی استان برای تحقق عملی شعار سال برنامه ریزی کرده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان ۱۴۰۲ معادل ۶/۱ درصد بوده که نسبت به زمستان سال گذشته ۱/۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالی‌است‌که میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۸.۶ درصد است این شاخص در استان بوشهر ۲.۵ درصد کمتر است و نشان دهنده وضعیت مطلوب‌تر استان در رشد سرمایه گذاری، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اشتغال جدید بوده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر در سال گذشته متعهد به ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل جدید بوده که بر اساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال کشور بیش از ۲۵ هزار و ۸۵۰ نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری، واحدهای صنفی و استخدام‌های دستگاه‌های دولتی شاغل شده و در سامانه مذکور با مشخصات فردی به ثبت رسیده است و درصد تحقق تعهد اشتغال استان ۱۴۱ درصد بوده است.

باستین تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری با همت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان بتوانیم گامی مؤثر در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم یا همان مردمی سازی اقتصاد برداریم.

کد خبر 6060058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha