۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴

مدیرکل نوسازی مدارس البرز:

۱۰۰ واحد آموزشی جدید در نهضت مدرسه سازی البرز احداث می‌شود

۱۰۰ واحد آموزشی جدید در نهضت مدرسه سازی البرز احداث می‌شود

کرج- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: اجرای طرح نهضت مدرسه سازی با احداث ۱۰۰ مدرسه در فاز دوم در دستورکار این اداره کل در استان است.

حمید مسعودی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: البرز به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تجمع جمعیت فعال کشور و مراکز صنعتی، خدماتی، علمی و فناوری و … به لحاظ حجم روزافزون مهاجرت‌ها و وقوع در منطقه تحت اثر پایتخت، آخرین استان از لحاظ شاخص فضای آموزشی و پرورشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز افزود: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور در سفر استانی و اهتمام دولت مردمی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان، وزارتخانه و سازمان متبوع، امیدواریم بتوانیم گام‌های بلند و مؤثری در جهت مرتفع کردن این مشکل برداریم.

وی بیان کرد: ابتدای سال ۱۴۰۲، ۶۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در حال احداث بود که ۲۳ پروژه جهت بهره برداری به اداره کل آموزش و پرورش البرز تحویل شد و اکنون ۳۷ پروژه فعال در دستورکار است. همچنین ۸۰ کلاس درس در قالب هفت پروژه به متراژ حدوداً ۱۵ هزار مترمربع کلنگ زنی شد.

مسعودی با اشاره به اختصاص ۲۰۸ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هنرستانی گفت: تاکنون ۶۵ میلیارد ریال تجهیزات برای کارگاه‌های الکترونیک، الکتروتکنیک، طراحی دوخت، تصویرسازی، شبکه و نرم افزار، کشاورزی، معماری داخلی و تأسیسات تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی نیز تا اردیبهشت تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تعمیرات تابستانه مدارس در فرصت تعطیلات سه ماهه مطرح کرد: طی توافق با شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج برای راه اندازی نهضت آسفالت، محوطه ۱۵۵ مدرسه به متراژ ۲۶۳ هزار مترمربع آسفالت و پشت بام مدارس به متراژ ۱۳۴ هزار مترمربع ایزوگام شد.

بسته تحولی اجرایی مدرسه سازی تصویب شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز بیان کرد: خیران با ۳۵۰ میلیارد تومان تعهد که ۸۵ درصد آن محقق شده، در ۴۸ پروژه با زیر بنای ۵۶ هزار و ۱۷۰ مترمربع به تعداد ۴۲۸ کلاس درس مشارکت داشته‌اند و سهم صنایع و دستگاه‌ها در مشارکت‌های مردمی نیز ۲۵ درصد بوده است.

مسعودی از تدوین بسته تحولی اجرایی مدرسه سازی با رویکرد مسؤولیت اجتماعی و تصویب آن در شورای اداری آموزش و پرورش البرز خبر داد و افزود: این بسته تحولی به عنوان نقشه راهی پیش روی مشاور اجرایی استاندار در امور آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با تشکیل کمیته مرکب از مدیرکل امور مالیاتی البرز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیر شهرک‌های صنعتی و مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، امور مربوط به مسوولیت‌های اجتماعی صنایع در امر مقدس مدرسه سازی پیگیری و تاکنون ۴۲ جلسه در این راستا تشکیل شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز روند اجرای طرح شهید عجمیان را موفق دانست و اظهار کرد: نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار در ۳۵۰ مدرسه جامعه هدف از نوروز ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان آبان ماه ۲۵۸ مدرسه بهسازی شد.

مسعودی با اشاره به مشارکت گروه‌های جهادی فعال، مدیران و انجمن اولیا و مربیان، خیران مدرسه ساز، گروه‌های سازمان‌های بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی در این طرح عنوان کرد: سه میلیارد تومان از محل مشارکت خیران مدرسه ساز و صاحبان صنایع به امر شاداب سازی مدارس اختصاص داده شد.

وی گفت: با توجه به نیازسنجی فضاهای آموزشی و نواحی مختلف شهرستان‌ها در سطح استان، با هدف کاهش تراکم جمعیت کلاس‌ها و افزایش سرانه فضای آموزشی به خصوص در شهرستان فردیس و نواحی ۳ و ۴ کرج اجرای طرح نهضت مدرسه سازی با احداث ۱۰۰ مدرسه در فاز دوم در دستورکار این اداره کل است.

کد خبر 6065338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha