۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲:۱۰

امام جمعه اردبیل:

علی (ع) در بیان حق تردیدی به خود راه نداد

علی (ع) در بیان حق تردیدی به خود راه نداد

اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مولا علی (ع) در بیان حق هیچ وقت به تردید نیفتاد و همواره بر بیان صریح این اصل تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه یکشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم در مصلی شهر اردبیل اظهار کرد: علی (ع) که درس آموخته مکتب پیامبر اکرم (ص) است در علم، شجاعت، عدالت و تقوا شخصیتی بی نظیر است که عالم نظیر آن را به خود ندیده است.

وی با بیان ابعاد شخصیتی علی (ع) و عجز بشریت از بیان عظمت آن حضرت خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام بعد از ۲۳ سال مجاهدت در تربیت امام اول متقیان در حادثه غدیر آن حضرت را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

امام جمعه اردبیل افزود: آن حضرت انجام رسالت خاتمیت خود را وابسته و مرهون به علی (ع) معرفی و حیات و وجود اسلام را نیز وابسته و مرهون شخصیت بی نظیر علی (ع) بیان می کند.

عاملی ادامه داد: آن حضرت با قدرت روحی بسیار بالا سعی کرد تا در ابعاد مختلف زندگی چهره ای از انسان کامل را به نمایش بگذارد که در وجود او می توان حقیقت فلسفه انفاق، خوف و ترس، غیرت و شجاعت و کفو نفس را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در عمر خود هیچ وقت در بیان حق و حقیقت به تردید نیفتاد و آنچه که پیامبر می دید و می شنید را در عالم حقیقت به خوبی درک می کرد.

آیت الله عاملی بیان کرد: در برابر این همه عظمت و احاطه به علم متنوع کفران نعمت بشریت را در شهادت امام همام شیعیان شاهد بودیم که در چنین روزی در غربت کوفه به شهادت رسید و بشریت را از وجود بی بدیل خود محروم کرد.

وی در پایان گفت: با وجود همه تهمت ها و تنگ کردن عرصه برای علی (ع) آن حضرت سفارش آخر خود را به فرزند ارشد خود امام حسن(ع) انجام داد که در ان بر تقوا و احسان تاکید شده است.

در این مراسم مومنان شرکت کننده در حالی که قرآن به سر گرفته بودند مراسم «یک یا الله» را در دومین شب احیا برگزار کرده و برای همدیگر دعای خیر کردند.

کد خبر 6066291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha