۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشور در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم  کشور در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها

شهرکرد-مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تا امروز نزدیک به ۸۰ هزار پیامک به سامانه مسابقه زندگی با آیه‌ها ارسال شده و در این زمینه استان حائز رتبه دوم کشوری است

سجاد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در سراسر کشور همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برگزاری جلسات هماهنگی اجرای این طرح چند ماه پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و خوشبختانه امروز شاهد اجرای مطلوب این طرح در استان هستیم.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در طرح زندگی با آیه‌ها برمبنای گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ۳۰ آیه محوری انتخاب شده که هرروز یکی از این آیات نورانی به شکلی فراگیر در بین افراد جامعه منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: هدف اساسی طرح زندگی با آیه‌ها این است که ۳۰ آیه منتخب طرح تلاوت، حفظ و درک شده و به گفتمان رایج مردم تبدیل شوند، تمامی سیاست‌گذاری های صورت گرفته نیز در راستای تحقق این موضوع است.

محمدی با اشاره به اجرای مسابقه زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: جهت اجرای این مسابقه تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی استان همکاری مطلوبی داشتند برای مثال آموزش و پرورش به صورت روزانه اقدام به انتشار سوال مسابقه در شبکه اجتماعی شاد می‌کند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تبلیغات محیطی طرح زندگی با آیه‌ها، اضافه کرد: توسط سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شهرکرد فضاسازی مناسبی در مرکز استان صوتر گرفت در شهرستان‌های استان نیز این اقدام توسط شهرداری‌ها انجام شد.

وی ضمن اشاره به نقش بسزای صداوسیما مرکز چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها و پخش تیزرهای مربوط به آن، تصریح کرد: در ساعات پیش از افطار نیز سوال پویش زندگی با آیه‌ها قرائت و اطلاع‌رسانی می‌شود همچنین برنامه سحر به طرح زندگی با آیه‌ها اختصاص پیدا کرده است.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری بسیاری از دستگاه‌ها بسترهای فضای مجازی خود را در اختیار این طرح قرار دادند اما برخی دستگاه‌ها نیز با وجود اینکه در سطح ملی تفاهم‌نامه‌هایی با آن‌ها منعقد شده بود اما همکاری مناسبی جهت اجرای طرح زندگی با آیه‌ها نداشتند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تا امروز نزدیک به ۸۰ هزار پیامک به سامانه مسابقه زندگی با آیه‌ها ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۰۰ هزار پیامک برسد که این موضوع بیانگر استقبال مطلوب مردم استان از این پویش است و خوشبختانه در این زمینه چهارمحال و بختیاری حائز رتبه دوم کشوری شده است.

وی با اشاره به نقاط قوت اجرای مطلوب طرح زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری، افزود: در مرحله اول تمرکز بر خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی قرار گرفت چراکه این مراکز در ماه مبارک رمضان میزبان مردم بوده و مراسمات جزءخوانی برگزار می‌کنند و این موضوع یکی از این نقاط قوت محسوب می‌شود.

محمدی ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت ذکر شده این بود که در فضای مجازی تنها تمرکز بر کانال‌های رسمی نبود و تلاش شد از ظرفیت رسانه‌های محلی در چهارمحال و بختیاری نیز جهت انتشار روزانه محتواهای تولیدی استفاده شود، درحال حاضر نیز بیش از ۲۰۰ کانال در بسترهای داخلی در حال انتشار محتواهای مربوط به طرح با زندگی با آیه‌ها در استان هستند.

مدیر مرکز رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون، مبلغان و مبلغاتی که در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند یکی دیگر از نقاط قوت اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در استان بود که در همین راستا این افراد پیش از اعزام با شرکت در نشست‌هایی با طرح زندگی با آیه‌ها به صورت کامل آشنا و توجیح شدند.

وی اضافه کرد: به واسطه استفاده از ظرفیت روحانیون، مبلغان و مبلغات در چهارمحال و بختیاری می‌توان گفت امروز در دورترین و صعب‌العبورترین نقاط استان نیز طرح زندگی با آیه‌ها در حال اجرا است و مردم این نواحی در پویش این طرح شرکت دارند.

محمدی با اشاره به اهدای هدایای یک میلیون تومانی به هر یک از برندگان پویش زندگی با آیه‌ها، خاطرنشان کرد: طرح زندگی با آیه‌ها تنها مختص ماه مبارک رمضان نبوده و پس از پایان این ماه نیز همچنان برنامه‌هایی جهت ادامه یافتن طرح وجود دارد.

کد خبر 6067250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ن IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      0 0
      باریکلا