۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد؛

ارایه خدمات تخصصی به ۲۵۰ کودک دارای اختلال اوتیسم در مازندران

ارایه خدمات تخصصی به ۲۵۰ کودک دارای اختلال اوتیسم در مازندران

ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۲۵۰ کودک دارای اختلال طیف اوتیسم از خدمات تخصصی بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از بهره مندی ۲۵۰ کودک دارای اختلال طیف اوتیسم از خدمات تخصصی بهزیستی استان خبر داد و افزود: اوتیسم بیشتر در دوران کودکی در افراد ظاهر می‌شود و اکثراً قبل از رسیدن به ۳ سالگی علائم آن در فرد پدیدار می‌شود.

وی افزود: برنامه تشخیص و غربالگری اختلال طیف اوتیسم توسط مراکز اوتیسم دارای مجوز غربالگری، برای کودکان ۲ تا ۵ سال، صورت می‌گیرد و در صورت تشخیص قطعی اوتیسم، این کودکان می‌توانند از خدمات آموزشی و توانبخشی مراکز روزانه اوتیسم تحت نظارت بهزیستی در سطح استان بهره مند شود.

وی گفت: همچنین در استان مازندران ۵ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم در شهرستانهای ساری (۲ مرکز)، بابل، آمل و چالوس از ساعت ۸ تا ۱۳ در حال ارائه خدمات به این گروه هدف هستند.

بریمانی ادامه داد: در این مراکز علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، خانواده‌ها از مشاوره روانشناختی نیز استفاده می‌کنند و افراد متخصص؛ شامل کار درمانگر، گفتاردرمانگر و مددکار اجتماعی مشغول به ارائه خدمات می‌باشند و تشخیص این اختلال نیز به عهده متخصص روانپزشکی است ودر این مراکز افراد ۲ تا ۱۵ سال پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با عنوان اینکه سن طلایی تشخیص اختلال طیف اوتیسم ۲ تا ۵ سال است، گفت: با توجه به رسالت سازمان بهزیستی در جهت ارتقا کیفیت زندگی و توانمندسازی جامعه هدف، به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم و خانواده‌های آنان خدمات مستمر و غیر مستمری مانند پرداخت کمک هزینه معیشت، پرداخت حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت واجد شرایط در خانواده، هزینه خدمات توانپزشکی، کمک هزینه تردد، کمک هزینه درمان، کمک هزینه توانبخشی و درمان اختلالات دهانی و بلع و تغذیه ارائه می‌شود.

کد خبر 6067542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha