۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

آیین احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در سرزمین آفتاب برگزار شد

آیین احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در سرزمین آفتاب برگزار شد

اراک - همزمان با آخرین شب از لیالی قدر، آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از سه شنبه شب تا سحرگاه روز چهارشنبه در سرزمین آفتاب برگزار شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- آئین احیای سومین شب قدر با حضور اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی در آستان مقدس امامزادگان، مساجد و حسینیه‌های استان مرکزی برگزار و ندای الغوث الغوث و الهی العفو العفو طنین انداز شد.

مساجد و اماکن مذهبی شاخص و آشنای شهرستان اراک از قبیل مصلی بیت المقدس، مسجد حاج آقا صابر، فاطمیه (س)، الزهرا (س)، آقا ضیاالدین، حصار، علی ابن ابیطالب (ع)، سیدها، آقا شمس و کانون امام صادق (ع) شهرصنعتی همچنین بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی از قبیل آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) اراک، شاهزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان، امامزاده سهل ابن علی (ع) آستانه و امامزاده بی بی فاطمه صغری (س) روستای سیاوشان آشتیان میزبان مردم مؤمن و انقلابی استان مرکزی در آئین احیای سومین شب قدر ماه رمضان بود.

عظمت قرآن در سوره قدر مشخص شده است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آئین معنوی احیای آخرین شب از لیالی قدر در مصلی بیت‌المقدس اراک، گفت: شب قدر، زمان توبه، استغفار از گناهان و پاک کردن صفحه دل از آلودگی‌ها و کسب آمادگی برای حرکت در مسیر ارزش‌های الهی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: قدر به معنای منزلت، ارزش و اندازه گیری است که همه این معانی با این شب با عظمت سازگار است و تقدیر یک سال آینده انسان مشخص و ملائکه در این شب، برای رقم زدن سرنوشت انسان‌ها نازل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه الگو گیری از سیره و روش زندگی ائمه اطهار (ع) موجب سعادت انسان می‌شود، گفت: قرآن برای انسان شفا و رحمت به ارمغان آورده و عظمت قرآن در سوره قدر مشخص است چرا که خداوند می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم.

امام جمعه اراک همچنین ضمن محکومیت شدید حمله موشکی رژیم سفاک صهیونیستی به محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت مستشاران سرافراز ایران اسلامی، مردم مؤمن و انقلابی استان مرکزی را به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و گفت: روز قدس فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) است و آحاد جامعه وظیفه دارند در راهپیمایی این روز حضور گسترده داشته باشند.

آئین سومین شب قدر استان مرکزی در شهرستان‌های تفرش، خمین، زرندیه، ساوه، خنداب، شازند، فراهان، کمیجان، دلیجان، محلات و آشتیان نیز برگزار شد.

بر اساس روایت‌ها و احادیث ائمه اطهار (ع) شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از شب‌های قدر و نزول قرآن معرفی شده است.

اقامه نماز شب قدر، قرائت سوره‌های مبارک روم، دخان و عنکبوت، دعای افتتاح، جوشن کبیر، مجیر، سخنرانی، عزاداری و قرآن به سر گرفتن از برنامه‌های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای بیت المقدس اراک بود.

کد خبر 6067936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha