۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی خراسان جنوبی به فروش رسید

۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی خراسان جنوبی به فروش رسید

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا روز ۱۱ فروردین‌ماه سال جاری ۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی در خراسان جنوبی به فروش رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان کاهش ۳۴ درصدی سفربه استان و میزان اقامت در استان و افزایش سفرهای درون استانی را داشتیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند، افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۹۷ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

وی گفت: گردشگران بیشتر از جاذبه‌های شهرستان بیرجند، طبس، فردوس دیدن کردند.

شاه‌وردی ادامه داد: از در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۴ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۸۸ مورد تردد در جاده‌های مواصلاتی استان ثبت شده است و همچنین تردد وسایل نقلیه بین استانی نیز که از خارج به داخل استان آمدند نزدیک به یک میلیون و ۳۴ هزار و ۶۵۰ مورد ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: مسافران نوروزی بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان و بیرجند تردد داشتند.

وی در خصوص فروش صنایع‌دستی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز گفت: از ۲۴ اسفند تا روز ۱۱ فروردین‌ماه ۴ میلیارد تومان صنایع‌دستی به فروش رسیده است.

شاه‌وردی اظهار کرد: همچنین ۳۹ سیاه‌چادر در ورودی شهرستان‌ها به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۱۰۷ پایگاه هلال احمر در محورهای مواصلاتی فعال هستند که ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ نفر از خدمات این مجموعه استفاده کردند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیرکل صدا و سیمای استان به همراه عوامل این سازمان، گفت: ۳۹ مورد ارتباط با شبکه‌های استانی و هر روز ۱۰ مورد ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری به همت شبکه خاوران در ایام نوروزی انجام شد.

کد خبر 6068230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha