۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خبرداد؛

افزایش ۷ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

افزایش ۷ درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مشهد- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از افزایش ۷ درصدی خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۲ نسبت به یکسال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحیدرضا فریدونی ظهر چهارشنبه در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران این اداره کل طی گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در جهت حمایت از تولید داخلی، در سال گذشته بیش از ۵۴ هزار تن گندم جهت استفاده صنوف و صنایع آرد بر استان اختصاص یافته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۳ کارخانه نان صنعتی و تعداد زیادی کارخانه تولید ماکارونی و دیگر صنایع آردبر همچون کیک و کلوچه حضور دارد که ماهیانه بالغ بر ۴ هزار و ۵۲۰ تن گندم را مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: همچنین در این استان بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ واحد نانوایی فعالیت دارد که در سال گذشته ۷۳۲ هزار تن گندم موجود در مراکز ذخیره سازی استان را جهت تأمین آرد، به خود اختصاص داده‌اند.

فریدونی ادامه داد: از دیگر افتخارات این اداره کل در جهت تحقق سیاست‌های حمایتی دولت از تولید داخلی افزایش ۷ درصدی خرید تضمینی گندم سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بود که با خرید بالغ بر ۳۷۹ هزار تن محصول بر نیاز گندم کاران استان محقق شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: تلاش شبانه روزی در راستای تأمین گندم مورد استفاده نانوایی‌ها و صنوف صنایع باعث بر این شد که در سال گذشته بیش از ۱۹۱ هزار تن گندم داخلی از دیگر استان‌ها و نزدیک به ۲۶۰ هزار تن گندم وارداتی وارد مراکز ذخیره سازی استان شود تا علاوه بر حفظ ذخیره مطمئن گندم، با اختلاط گندم‌های مختلف کیفیت آرد استحصالی کارخانه جات آردسازی نیز ارتقا یابد.

کد خبر 6068659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هادی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      تا این دولت دروغگو سر کاره من دیگه کشاورزی نمیکنم.پول و هزینمو میدادم دلار یا طلا بهتر بود برام.سال دیگه حتما این کارو میکنم