۱۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱

امام جمعه روستای سمنگان تایباد:

مرز و جغرافیایی در اسلام وجود ندارد

مرز و جغرافیایی در اسلام وجود ندارد

تایباد- امام جمعه روستای سمنگان تایباد گفت: در اسلام مرز و جغرافیایی وجود ندارد و مرز اسلام جایی است که مسلمانی تقاضای کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا علیرضا یعقوبی عصر چهارشنبه در جمع علمای تسنن و تشیع شهرستان تایباد در مراسم افطار وحدت و مقاومت اظهار کرد: فلسطین بخشی از سرزمین اسلام است و همه اندیشمندان جهان اسلام متفق القول هستند که هر قطعه از سرزمین‌های اسلامی ارزشمند است و اگر قطعه‌ای از زمین‌های اسلام به دست دشمن افتاد و باز اگر دشمن در آن قطعه حکومت تشکیل داد، همه مسلمانان باید باب جهاد را باز کنند و در راه آزادسازی آن قطعه بکوشند.

امام جمعه روستای سمنگان بخش میان ولایت تایباد افزود: در جریان معاهده ننگین بالفور، فلسطین توسط انگلیس برای تجمع و تشکیل حکومت یهود به یهودیان واگذار شد و البته اهمیت اصلی آن هم تسلط بر منابع جهان اسلام بود، این معاهده ننگین در سال ۱۹۴۸ توسط سازمان ملل به عنوان یک حکومت به رسمیت شناخته شد.

وی گفت: هرچند پیش از این اتفاق اندیشمندان جهان اسلام تحت این عنوان که اسلام جغرافیایی ندارد و مرز اسلام جایی است که مسلمانی تقاضای کمک کند، اما تا زمان به رسمیت شناختن اسرائیل برخی اهمیت موضوع را درک نکردند.

مولانا یعقوبی تصریح کرد: فلسطین در این سال‌ها و در عین مظلومیت، جایگاه خود را حفظ کرده است، در این شرایط وظیفه علما به عنوان سکانداری دین مردم این است که قضیه فلسطین را با نگرشی جدید به مردم عرضه نمایند و با پشتوانه قرآن کریم تلاش کنیم فلسطین آزاد شود.

امام جمعه روستای سمنگان تایباد ادامه داد: ماه رمضان فرصتی است تا در خانه‌های خداوند برای پیروزی ملت فلسطین دعا کنیم، ملتی که حتی اشکی برای آنها باقی نمانده تا بر شهدای هر روز خود بریزند.

کد خبر 6068768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha