۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۳۱

دبیر ستاد حکمرانی مردم در چهارباغ تاکید کرد؛

ضرورت مردمی سازی اقتصاد/ دولت فقط سیاستگذاری و نظارت کند

ضرورت مردمی سازی اقتصاد/ دولت فقط سیاستگذاری و نظارت کند

چهارباغ- دبیر ستاد حکمرانی مردم در چهارباغ با تاکید بر ضرورت مردمی سازی اقتصاد گفت: دولت تنها باید سیاست‌گذاری و نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرمین رام برزینی عنوان کرد: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار و در واقع آن را مردمی‌سازی کرد. بدین منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود.

وی افزود: امروزه معمولاً واگذاری‌ها به مجموعه‌های شبهه دولتی یا خصولتی صورت می‌گیرد، در حالی که باید به معنای واقعی به مردم واگذار شود و دولت تنها سیاست‌گذاری و نظارت کند. تجربه نشان داده که تولید دولتی گران‌تر و نیازمند زمان بیشتری است و موجب می‌شود فضای تولید رقابتی نباشد.

دبیر ستاد حکمرانی مردم در شهرستان چهارباغ با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌های تولید در کشور مطرح کرد: نخستین مطلبی که در جهش تولید می‌تواند تأثیرگذار باشد مساله هماهنگی دستگاه‌های مؤثر در تولید، دستگاه‌های اقتصادی و تجاری که همه آنها باید در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند است.

رام برزینی بیان کرد: بنا داریم با هدایت و ریاست فرماندار چهارباغ، ضمن برگزاری جلسات منظم با زنجیره تولید تا مصرف و استماع نظرات و پیشنهادات کارشناسی آنان با پیگیری از طریق مسؤولان استانی و کشوری به سمت رفع موانع برویم و به عنوان عضوی از حلقه‌های میانی در شهرستان نقش آفرینی کنیم.

به گفته وی، مشارکت دادن مردم در اقتصاد بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب همان مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد بستر مناسب برای حضور فعال مردم در تولید و اشتغال آفرینی است، بنابراین از همه اقشار دعوت می‌کنیم نسبت به نقش آفرینی در عرصه تولید و تحقق شعار سال جهت ایجاد تعاونی از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.

رام برزینی افزود: بنا به فرامین رهبر معظم انقلاب «ما عقیده داریم دوره آزمون و خطا دیگر تمام شده و یک راه بیشتر نداریم که آن هم بازگشت به آرمان انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد است؛ یعنی مردمی سازی اقتصاد و تولید قدرت اقتصادی که در واقع همان اقتصاد مقاومتی است و مدیریت جهادی که منبعث از فرهنگ دفاع مقدس است.»

دبیر ستاد حکمرانی مردم در شهرستان چهارباغ عنوان کرد: الگو برداری از مدل مردمی سازی دفاع مقدس به نوعی می‌تواند کشور را از وضع ناهمگون فعلی خارج و به سمتی هدایت کند که هم تولید کننده و هم مصرف کننده نهایی رضایت داشته باشند.

کد خبر 6068802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha