۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۹

یک فعال قرآنی مطرح کرد؛

حکایتی از زندگی در پناه قرآن/ قرآن‌کریم؛ تنها منبع آرامش انسان‌ها

حکایتی از زندگی در پناه قرآن/ قرآن‌کریم؛ تنها منبع آرامش انسان‌ها

شهرکرد-یک فعال قرآنی گفت: در تمامی سالیان گذشته هرگاه مشکلی در مسیر زندگی برای من ایجاد می‌شد قرآن کریم اولین پناهگاه امنی بود که به آن متوسل می‌شدم.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قرآن کریم کتاب هدایتی است که خداوند متعال به واسطه آخرین پیامبر خود یعنی حضرت محمد مصطفی (ص) برای انسان‌ها فرستاد تا با درک مفاهیم و دستورات آن بتوانند مسیر صحیح و راه دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی را پیدا کنند.

قرآن نه تنها کتاب مقدس مسلمانان بلکه نقشه راهی برای تمامی انسان‌ها در سرتاسر عالم بشریت است اما یافتن این نعمت الهی و ارزشمند و بهره‌مندی از آن تنها به خود انسان‌ها بستگی دارد.

بنابراین هر انسانی که قصد دارد به بالاترین درجات معنوی دست پیدا کرده و از گمراهی ابدی نجات پیدا کند باید قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم را در برنامه روزانه خود داشته باشد؛ ماه مبارک رمضان نیز فرصتی بسیار ارزشمند برای پرداختن به این مهم است.

قرآن منبعی آرامش بخش

مرضیه غفاری به عنوان یک فعال قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: من فعالیت خود در حوزه قرآن کریم را از سال ۱۳۹۰ و به صورت حلقه‌های صالحین از طریق بسیج آغاز کردم و این فعالیت‌ها تا امروز ادامه داشته است.

این فعال قرآنی افزود: برگزاری کلاس آموزش قرآن کریم برای میانسالان، جوانان، نوجوانان و کودکان نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که طی سال‌های اخیر توفیق انجام آن‌ها را داشته‌ام و درحال حاضر نیز کلاس آموزش قرآن کریم ویژه میانسالان درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: طی سالیان فعالیت من در حوزه قرآن کریم هرساله در ایام ماه مبارک رمضان جلسات جزءخوانی برگزار می‌شود و در این جلسات سعی شده از مبلغات و یا حافظان قرآن کریم استفاده شود.

غفاری با اشاره به برکات بسیاری که فعالیت در حوزه قرآن برای وی به همراه داشته است، عنوان کرد: در تمامی سالیان گذشته قرآن کریم تنها منبع آرامش در زندگی من بوده است همچنین درصورتی که مشکلی در مسیر زندگی برای من ایجاد می‌شد قرآن کریم اولین پناهگاه امنی بود که به آن متوسل می‌شدم و به مدد آیات نورانی تا امروز بسیاری از مشکلات زندگی خود را رفع کرده‌ام.

اثر تلاوت قرآن کریم بر روح و روان کودکان

این مدرس و فعال قرآنی اضافه کرد: کودکان نیز درصورتی که انس و الفت داشتن با قرآن کریم را آموخته و در کلاس‌های این حوزه شرکت کنند مسلماً اثرات بسیار مثبتی دریافت می‌کنند اما نکته مهم این است که کودکان جهت حضور در کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی به مشوق نیاز دارند.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان برای جذب کودکان به کلاس‌های قرآن استفاده کرد به کارگیری دیگر علایق آن‌ها است برای مثال ما در برهه‌ای از زمان در دارالقرآن شهر نقنه در شهرستان بروجن اقدام به برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری کردیم که در ادامه این کلاس‌ها نیز کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شد و با استقبال خوبی نیز مواجه شدیم.

کد خبر 6069340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha