۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵

یک استاد دانشگاه:

آزادی فلسطین به یک آرمان جهانی تبدیل شده است

 آزادی فلسطین به یک آرمان جهانی تبدیل شده است

قزوین- یک استاد دانشگاه گفت: امروز آزادی فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی به یک آرمان عمومی در افکار عمومی جهانی بدل شده است.

محمد امیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان این موضوع که مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌های امام راحله بوده است و ایشان در گفتارهایی در سال ۴٨ و در شهر نجف به این مسئله اشاره کرده‌اند اظهار کرد: امام خمینی (ره) پیش از انقلاب می‌گفتند که از دولت‌های عرب انتظاری نیست و این ملت‌ها هستند که باید فکری به حال فلسطین کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امام (ره) به ارتش‌های مردمی آزادی بخش در این زمینه معتقد بودند و پس از پیروزی انقلاب با در نظر گرفتن اشتراکاتی نظیر ماه مبارک رمضان، جمعه بودن و نماز جمعه که برای همه مسلمانان مشترک است و احترامی که به قدس شریف وجود داشت روز جهانی قدس را نام‌گذاری کردند و موضوع فلسطین نه یک موضوع عربی یا مختص جهان اسلام که امری جهانی بود.

وی تبیین کرد: این اقدام و توجه امام راحل (ره) بار دیگر توجه‌ها را به موضوع فلسطین جلب کرد و صهیونیست‌ها را که شعار نیل تا فرات می‌دادند را در تنگنا قرار داد و پس از آن محور مقاومت شکل گرفت و امروز با جریان‌های مختلف در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

این استاد دانشگاه تبیین کرد: امروز در داخل سرزمین‌های اشغالی و نه تنها در غزه مردم روز قدس را گرامی می‌دارند و این صهیونیست‌ها هستند که در مرزهای تعیین شده در ١٩۴٨ خود را محاصره می‌بینند.

وی ادامه داد: باید گفت که روند فروپاشی رژیم اشغالگر قدس تسریع شده است، امروز مردم با گروه‌های رادیکال حاکم در اسرائیل همراهی نمی‌کنند و اگر این دولت سقوط کند اکثریت مردم که مهاجران هستند و خواهان رفاه و امنیت هستند که تأمین نشده قطعاً با روند فعلی همراهی نخواهند کرد لذا امروز اسرائیل با روند معکوس فروپاشی رو به رو است.

امیدی توضیح داد: امروز توجه همه افکار عمومی جهان به موضوع فلسطین جلب شده است و راه پیمایی های عظیمی را در لندن، پاریس، نیویورک، واشنگتن و… شاهد هستیم.

امیدی با اشاره به نقش ایران اسلامی در شکل گیری گفتمان و هدف پیرامون آزادی فلسطین توضیح داد: مقاومت اضلاع مختلفی دارد که یک محور می‌خواهد و این نقش محوری را ایران ایفا می‌کند، پس از عملیات طوفان الاقصی و ٧ اکتبر نتانیاهو گفت که ما سر کار را خواهیم زد و آنها به نقش ایران در جبهه مقاومت آگاه هستند هر چند که به طور مستقیم وارد عرصه نشده است.

وی گفت: اسرائیلی‌ها با هدف قرار دادن سفارت ایران و به شهادت رساندن مستشاران ایران در سوریه به دنبال گسترش جنگ هستند، با این وسیله می‌خواهند بقای خود را ادامه دهند و با مظلوم نمایی حمایت‌های آمریکا و اروپایی‌ها را جلب کنند اما قطعاً ایران در نقشه آنها بازی نخواهد کرد.

امیدی در خاتمه یادآور شد: محور مقاومت محدود به ایران و حزب الله و یمن نیست و این جبهه و این دیدگاه در حال گسترش است و با اتحاد آزادگان جهان روز به روز رشد می‌کند و این اتحاد می‌تواند مبنای شکل گیری آزادی برای همه مستضعفان باشد.

کد خبر 6069574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha