۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد؛ 

اقامت ۶۵۹ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی

اقامت ۶۵۹ هزار مسافر نوروزی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:بیش از ۶۵۹ هزار و ۵۱ نفر طی ایام نوروز در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان اسکان یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاهوردی عصر شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان شروع شده و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌های استان، برنامه‌های مورد نظر اجرا می‌شوند.

به گفته وی در فاصله زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری پنج میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۵۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده بیش از ۶۵۹ هزار و ۵۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان اسکان یافته‌اند.

به گفته شاهوردی همچنین در این مدت یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۷۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

وی از کشته شدن ۱۴ نفر بر اثر تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: ۵۰ درصد فوتی‌های تصادفات خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دار.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در تصادفات درون شهری هم یک نفر فوت شده که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاهوردی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۰۰ نفر در جاده‌های استان مجروح شده‌اند، افزود: از این نظر رتبه اول کشور را در کاهش مجروحین رانندگی در ایام نوروز کسب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در تصادفات درون شهری هم ۱۳۸ نفر مجروح در استان داشته‌ایم که از این لحاظ هم رتبه سوم کشوری را در خصوص کاهش تعداد مجروحین در کشور داریم.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۶ وسیله نقلیه غیربومی در طرح نوروزی امسال در نقاط مختلف خراسان جنوبی تردد کرده‌اند، افزود: نوروزی امسال بیش از ۹۴ هزار و ۲۹۳ نفر از خدمات کمیته امداد و نجات ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۵۶ کمپ استقرار مسافر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: نسبت به سال قبل رشد ۵۶ درصدی در این خصوص داریم.

شاهوردی خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری در ۳۹ نقطه خراسان جنوبی سیاه چادر عشایری نصب شد که در کاهش میزان تصادفات بسیار تأثیر گذار بود.

وی ادامه داد: توسط کمیته تنظیم بازار هم میوه تنظیم بازار در شب عید توزیع شد و دو هزار و ۹۸۵ بازرسی از مراکز عرضه کالا و خدمات در خراسان جنوبی انجام شده است.

کد خبر 6071675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha