۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲

مدیر امور منابع آب فیروزکوه:

۸ کیلومتر از بستر رودخانه های فیروزکوه لایروبی شد

۸ کیلومتر از بستر رودخانه های فیروزکوه لایروبی شد

فیروزکوه- مدیر امورمنابع آب فیروزکوه با تاکید بر ایمن سازی عبور سیلاب، از لایروبی هشت کیلومتری در بستر رودخانه های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی رمدانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی سال گذشته عملیات لایروبی در حدود ۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها و مسیل‌های فیروزکوه اجرا شده است، اظهار کرد: از آنجا که رودخانه «حبله رود» به عنوان تنه اصلی رودخانه‌های شهرستان است، بنابراین لایروبی بازه‌های بحرانی این رودخانه سبب کاهش خطرات سیلاب در فیروزکوه و علی الخصوص در منطقه «حبله رود» می‌باشد.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه افزود: پس از سیلاب روستای مزداران و بر اساس اقدامات توجیهی در جلسات مختلف که با حضور اعضای شوراها، دهیارها و اهالی شهرستان برگزار شد، پیرامون اقدامات صورت گرفته توسط دولت بررسی‌هایی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم جهت اقدامات تکمیلی لایروبی‌های انجام شده و همچنین احتمال بارندگی شدید در نیمه نخست اولین ماه سال جاری طبق گزارشات هواشناسی عنوان کرد: حدود ۸ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان با نظارت عوامل این امور لایروبی شده است.

حسینی رمدانی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای پروژه ساماندهی و حفاظت رودخانه‌ها جز اولویت‌های اصلی شرکت آب منطقه‌ای تهران بوده و سعی شده بر اساس اعتبارات موجود هر سال، بخشی از رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که احتمال خطر سیلاب در آنها بیشتر است، لایروبی شود و تلاش برای اخذ و جذب اعتبارات بیشتر نیز در دست پیگیری قرار دارد.

کد خبر 6072517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha