۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

با هدف ارزآوری و کمک به تحقق شعار سال؛

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فارس تاسیس می‌شود

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فارس تاسیس می‌شود

شیراز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در فارس به زودی تشکیل می‌شود و انتظار داریم فعالان شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق حمیدیان در جمع مسؤولان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان استان فارس بیان کرد: در حوزه صادرات استان شاهد رشد بوده‌ ایم و میزان صادرات استان فارس در سال ۱۴۰۱ معادل یک و هفت دهم میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ به بیش از دو و چهار دهم میلیارد دلار رسیده که این رشد مرهون تلاش تمام فعالان حوزه تولید و صادرات استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با اشاره به میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان استان افزود: جای خرسندی است که در سال گذشته برخی از شرکت‌های دانش بنیان استان توانسته‌اند بیش از سه میلیون دلار صادرات داشته باشند و این مایه افتخار استان است.

حمیدیان با بیان اینکه معتقدیم تولیدات دانش بنیان ارزش افزوده ناشی از صادرات و ارزآوری خدمات محصولات دانش بنیان به مراتب ارزشمند تر و بیشتر از کالاهای خام، نیمه ساخته و یا با ارزش افزوده پایین است اظهار داشت: با توجه به توان و ظرفیت موجود استان فارس انتظار این است که سهم شرکت‌های دانش بنیان استان نسبت به حجم کل صادرات استان سهم بالاتری را به خود اختصاص دهد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: استان فارس ۷ درصد عرصه سرزمین و ۶ درصد جمعیت کشور را باید اما سهم فارس در تولید ناخالص داخلی معادل چهار و شش دهم درصد است که فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان باید به سمت افزایش کمی این تناسب باشد به گونه‌ای که تولید ثروت و خلق تولید بتواند ارزش افزوده فارس را بهبود ببخشید.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای استان ارزآوری داشته باشند

وی با بیان اینکه سرمایه هر کشور نیروی انسانی متخصص آن کشور است ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان استان با وجود پتانسیل‌های ویژه ای که دارند، می‌توانند ارزآوری بیشتری برای استان داشته باشند و ضمن ایجاد جهش در حوزه اقتصاد استان به عنوان یک فرصت و مزیت اقتصادی برای استان باشند.

انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فارس تاسیس می‌شود

حمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد انجمن شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس گفت: با موافقت اتاق بازرگانی ایران، مجوز ثبت انجمن شرکت‌های دانش بنیان در استان فارس صادر شده است که فراخوان انجام مراحل انتخاب مجمع و هیأت مدیره آن در دو مرحله اعلام می‌شود که انتظار داریم فعالان شرکت‌های دانش بنیان و مؤسسات در این حوزه مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین ما در اتاق بازرگانی دو دوره آموزشی در حوزه ثبت علائم تجاری و نشان‌های جغرافیایی بین‌المللی و مارکتینگ بین‌المللی و منطقه‌ای را با هدف پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان برای این حوزه برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6074275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha