۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱

مسوول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

برگزاری ۱۶ دوره سوگواره عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

برگزاری ۱۶ دوره سوگواره عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مسوول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری ۱۶ دوره سوگواره عاشورایی در این استان نشان‌دهنده جایگاه ویژه این هنر در بین مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحم شایان صبح شنبه در نشست هم‌اندیشی و طرح‌ریزی سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری ۱۶ دوره سوگواره عاشورایی در استان از سال ۷۵ تاکنون اظهار کرد: این هنر میان مردم چهارمحال و بختیاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بزرگانی از این هنر در سطح ملی مطرح و شناخته شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر سوگواره‌های عاشورایی، سه دوره سوگواره علوی و یک دوره سوگواره فاطمی نیز در چهارمحال و بختیاری برگزار شد و هنرمندان تعزیه‌خوان استان سوگواره‌ای را نیز به نام و یاد سید صولت دهکردی تعزیه‌خوان بنام دوره قاجاری برپا کردند.

مسئول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از سوگواره عاشورایی ۴۰۳ اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: بناست در این سوگواره علاوه بر برپایی مجلس عزاداری حسینی و اظهار ارادت به شهدای بزرگ کربلا با ایجاد فضایی رقابتی برای انتخاب گروه‌های برتر و موافق خوانان، مخالف خوانان و طفل خوانان برگزیده تصمیم‌گیری شود.

شایان عنوان کرد: با توجه به تمایل اعضای هیأت مذهبی و گروه‌های تعزیه‌خوان استان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی پیشنهاد می‌شود برگزاری سوگواره عاشورایی برای دهه اول ماه صفر برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌دهی به جونان تعزیه‌خوان برای حضور پررنگ‌تر در سوگواره عاشورایی، همراهی پیشکسوتان تعزیه‌خوان با جوانان، اعلام فراخوان عمومی برای شرکت گروه‌های تعزیه‌خوان در سوگواره استانی، تعیین فرهنگسرای شهرکرد برای برپایی این رویداد فرهنگی، دعوت از بزرگان تعزیه کشور و برپایی کارگاه‌های آموزشی به عنوان برنامه‌های جانبی سوگواره، کاهش زمان برگزاری سوگواره از ۱۰ شب به پنج شب، امکان حضور گروه‌های تعزیه‌خوان استانی و خارج از استان در بخش غیررقابتی سوگواره و برنامه‌ریزی برای قدردانی از پیشکسوتان تعزیه‌خوانی استان در برنامه نامداران از دیگر مواردی است که در نشست هم‌اندیشی سوگواره عاشورایی چهارمحال و بختیاری مطرح و درباره آن گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

مسئول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ گروه تعزیه‌خوان در چهارمحال و بختیاری فعال است.

کد خبر 6102906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha