۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

با نصب پنل خورشیدی؛

۸۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته استان بوشهر ایجاد می‌شود

۸۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته استان بوشهر ایجاد می‌شود

بوشهر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال تولید برق با پنل خورشیدی برای مددجویان تحت پوشش استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح تولید برق خورشیدی صاحب درآمد پایدار می‌شوند، اظهار کرد: این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد استقلال مالی برای مددجویان انجام می‌شود که تاکنون مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تولید برق با پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر و پنج دهک اول جامعه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود، افزود: در این راستا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای اجرای این طرح در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، تصریح کرد: این طرح یک تفاهم نامه ۴ جانبه بین کمیته امداد، شرکت توزیع برق، بانک‌ها و مددجویان متقاضی است.

روشن خاطر نشان کرد: بر همین اساس برق تولیدی از پنل‌های خورشیدی مددجویان به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال از سوی اداره برق خریداری خواهد شد.

وی با توضیح اینکه سهمیه اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی که توسط مرکز برای استان بوشهر تا پایان سال جاری در نظر گرفته شده ۸۰۰ طرح است افزود: مقرر شده که در ابتدا این طرح در شهرستان‌های گناوه، عسلویه و دشتستان نصب و راه اندازی شود که بخشی از آن در شهرستان دشتستان نصب و راه اندازی شده است.

عباس روشن تصریح کرد: در این طرح یک دستگاه پنل خورشیدی پنج کیلووات با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در پشت بام متقاضی نصب و هر کیلووات آن از طریق وزارت نیرو خریداری خواهد شد که علاوه بر تأمین برق مورد نیاز، اشتغال پایدار برای افراد جامعه هم ایجاد می‌شود.

کد خبر 6103222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha