۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳

تندباد و رگبار باران؛

هواشناسی اصفهان درباره سامانه همرفتی جدید هشدار صادر کرد

هواشناسی اصفهان درباره سامانه همرفتی جدید هشدار صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وقوع ناپایداری‌های همرفتی در مناطق مختلف استان تا اواسط هفته جاری، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد درباره فعالیت دو سامانه ناپایدار اعلام کرد که از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی در شمال و شرق و بارش‌های پراکنده بهاری به ویژه در نیمه غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان وزش باد و توفان لحظه‌ای همه مناطق استان به ویژه نیمه شرقی استان اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه را فرا می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه با اشاره به احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی و اختلال در مسیرهای مواصلاتی شرقی استان توصیه کرده است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات ناشی از باد اتخاذ شود.

در ادامه اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرده است که وقوع ناپایداری همرفتی رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ نیز در نقاط مستعد غرب، مرکز و شمال استان به ویژه شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهق، برخوار (دولت آباد)، سمیرم، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نطنز، نجف آباد را طی روز دوشنبه فرا می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان ناپایداری‌های همرفتی و رگبارهای بهاری در روز سه شنبه نیز مناطق جنوب و شرق استان به ویژه سمیرم، کوهپایه، نائین، ورزنه، چوپانان، خور و بیابانک و انارک را در برمی‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بارش تگرگ و لغزندگی معابر عمومی هشدار داده و افزوده است که هموطنان ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند.

در این اطلاعیه همچنین بر لزوم خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی بر اثر بارش تگرگ تاکید شده است.

کد خبر 6103260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      آهای کسانی که طبیعت را دست کاری میکنید اول مسکن سالم بعد باران. کمی فکر فقرا باشید.